تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۴۹۳۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴۶ درصد معادن بوشهر فعالند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از مجموع ۲۵۸ پروانه ‎بهره‌برداری معدن صادر شده در استان ۱۲۰ واحد معادل ۴۶ درصد است.
۴۶ درصد معادن بوشهر فعالند

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: این استان از لحاظ ذخیره معدنی قطعی به ویژه معدن‌‏های آهکی، بوشهر از جمله استان‏‌های با ذخیره بالا است.

او ادامه داد: زمینه جذب سرمایه‎گذار برای معدن‏ سیمان‎های سفید و خاکستری در حال پیگیری است و کار‌های اولیه آن انجام شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در استان بوشهر اکنون ۹ پهنه اکتشافی وجود دارد که امور مرتبط با آن از سوی سازمان زمین شناسی در حال انجام است تا مطالعات اکتشافات معدنی در استان محقق شود.

حسینی عنوان کرد: مطالعات اکتشافی در استان بوشهر بیشتر نفت محور صورت گرفته و فعالیت سازمان زمین شناسی برای مطالعات پهنه‏‌های اکتشافی فرصتی برای شکوفایی ظرفیت معدنی استان است.

او ادامه داد: طرح‌های فرآوری مواد معدنی مانند آهک هیدراته، کربنات کلسیم و دولومیت است که در شهرستان‏های دشتی و دیر فعالیت آن‌ها آغاز شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: یک واحد بوکسیت شهرستان دشتی نیز در مرحله پروانه اکتشاف است که چنانچه به نتیجه برسد امکان ایجاد سه هزار فرصت شغلی دارد.

حسینی گفت: در نیمه نخست امسال ۶ میلیون تن از واحد‌های معدنی استان استخراج شده است.

او عنوان کرد: میزان وصول حقوق دولتی از معادن تا پایان آبان دو میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان است که درمقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۴درصدی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: حجم سرمایه گذاری در معادن استان معادل ۹۴ میلیارد و ۷۲۰ هزار تومان است و هزار و ۳۵۲ نفر در این بخش اشتغال دارند.

عناوین برگزیده