تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۴۹۳۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه معادن استان اردبیل

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از سرمایه گذاری شرکت شستا در پهنه های معدنی استان اردبیل خبر داد.
توسعه معادن استان اردبیل

به گزارش می متالز، صادقی در جلسه مشترک با معاون امور معادن سازمان و نمایندگان شرکت شستا گفت: شرکت شستا آماده مطالعه اکتشافی در منطقه عنبران و استخراج عناصر پلی متال است و سازمان صمت تلاش می کند با معدنکاران منطقه عنبران مذاکره کرده و در حد امکان ‏ نسبت به انتقال مجوز معدنی به نام شرکت شستا اقدام لازم را انجام دهد.
وی در خصوص سرمایه گذاری در محدوده مس منطقه نیاز مشگین شهر هم اظهار داشت: شرکت شستا باید طرح جامعی در خصوص محدوده مس نیاز به سازمان صمت ارائه و میزان سرمایه گذاری و تعداد اشتغال را اعلام نماید تا سازمان پس از بررسی ومطالعه طرح توسط کارشناسان، تصمیم خود را در خصوص نحوه واگذاری محدوده فلزی نیاز به شرکت شستا اتخاذ نماید.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین با اشاره به مذاکرات متعدد با مدیران شرکت صدر تامین از هلدینگ‌های شستا در خصوص واگذاری محدوده‌های مس و سایر مواد معدنی از جمله ید و باریت گفت: امیدواریم در یک توافق مناسب بتوانیم عملیات واگذاری را به این شرکت نهایی کرده و کار استخراج و اکتشاف به سرعت شروع شود.
خاطرنشان می شود از ۲۰ پهنه معدنی موجود در ایران سه پهنه غنی معدنی شامل قزل اوزن در شهرستان خلخال، سبلان قره سو در شهرستان مشگین شهر و باغرو در شهرستان کوثر به استان اردبیل تعلق دارد.

عناوین برگزیده