تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۴۹۴۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد:

پیش بینی رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ در ۲۰۲۱

می متالز - آژانس بین المللی انرژی از افزایش ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ در سال آینده میلادی، تحت تاثیر احیای اقتصادی و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی خبر داد.
پیش بینی رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ در ۲۰۲۱

به گزارش می متالز، آژانس بین المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد: انتظار می رود، تقاضا برای زغال سنگ حرارتی و متالورژیک پس از کاهش ۵ درصدی ناشی از شیوع کرونا، تحت تاثیر احیای اقتصادی و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی، سال آینده میلادی با افزایش ۲.۶ درصدی به۷.۴ میلیون تن برسد.

بر اساس این گزارش، کی سوکه ساداموری مدیر امنیت و بازارهای انرژی آژانس بین المللی انرژی در بیانیه ای اعلام کرد: پیش از همه گیری کرونا انتظار می رفت، تقاضا برای زغال سنگ در سال ۲۰۲۰ اندکی بهبود داشته باشد اما شاهد بزرگترین کاهش مصرف از جنگ جهانی دوم تاکنون بوده ایم.

به گفته ساداموری پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ تقاضا روند یکنواختی پیدا کند و به ۷.۴ میلیارد تن برسد. چراکه تجدیدپذیرها احتمالا از زغال سنگ به عنوان بزرگترین منبع جهانی برق جلو خواهند زد و گاز طبیعی جای زغال سنگ را به عنوان دومین منبع اصلی بزرگ انرژی پس از نفت خواهد گرفت.

از آنجا که انتظار می رود، تقاضای این محصول در اقتصادهای بزرگ آسیایی که ۷۵ درصد مصرف جهانی را دارند، ثابت بماند یا حتی رشد کند، هیچ نشانه ای از کاهش سریع مصرف زغال سنگ وجود ندارد.

زغال سنگ عامل کلیدی انتشار دی اکسید کربن است و دولت های سراسر جهان متعهد شده اند در چند دهه آینده از نظر انتشار کربن به سطح خنثی برسند. از جمله چین که برای رسیدن به سطح کربن خنثی پیش از سال ۲۰۶۰ هدف گذاری کرده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده