به گزارش می متالز، از محورهای راهبردی این دستورالعمل می توان به تدوین نقشه راه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، مدیریت یکپارچه در حلقه های زنجیره ارزش، تخصیص بهینه منابع، رفع انحصار و مقابله با ساختار غیر رقابتی بازار، مدیریت عرضه و تقاضا با اتکا به مکانیسم بازار در بستر شفاف بورس های کالایی و ایجاد شفافیت در معاملات و نظارت بر عرضه و تقاضا معاملات رد بورس های کالایی اشاره کرد.
براین اساس نقطه عطف این دستورالعمل، تاکید بر مقابله با ساختار غیر رقابتی بازار و مدیریت عرضه و تقاضا با اتکا به مکانیسم بورس های کالایی است که مدیریت صحیح عرضه، تقاضا و توزیع عادلانه محصولات نیز از موارد مورد تاکید این دستورالعمل است.
متن کامل این دستورالعمل در فایل زیر آمده است.
http://www.imereport.ir/d/2020/12/21/0/23109.pdf