به گزارش می متالز، غلامحسین ولدی در جلسه ای در خصوص احداث خط فرعی با حضور قائم مقام مجمتع فولاد گیلان و مدیر پروژه خطوط فرعی راه آهن که در سالن جلسات شرکت فولاد گیلان برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه احداث خطوط فرعی صنعتی و تجاری، آمادگی کامل از سوی راه آهن برای تحقق این مهم وجود دارد.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه بسته های حمایتی تشویقی خوبی در زمینه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان وجود دارد، افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن در زمینه توسعه و اجرای خطوط آنتنی و خرید ناوگان، به دلیل اینکه منجربه صرفه جویی در مصرف سوخت می شود مطابق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بخش اعظمی از مبلغ سرمایه گذاری به سرمایه گذار پرداخت میشود.
وی ادامه داد: تاسیس شرکت های حمل و نقل ریلی در استان بایستی در دستور کار بخش خصوصی قرار گیرد و اداره کل راه آهن در این راه سرمایه گذار را همراهی کرده و فرایند کار را تسهیل میکند.
نوید سیار ثابت در حاشیه این جلسه اظهار کرد: سالانه تقریبا ۵۲۰ هزار تن موارد اولیه بار ورودی مجتمع فولاد گیلان است..
وی اضافه کرد: روزانه حدود ۱۵۰۰ تن از مبدا مجتمع فولاد گیلان به مقصد شهرهای مختلف خروجی بار داریم.
وی تصریح کرد: ظرفیت تولید در مجتمع فولاد گیلان دو برابر ظرفیت تولید فعلی این مجتمع است.
قائم مقام مجتمع فولاد گیلان مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را شمش های اسلب عنوان کرد و گفت: موارد اولیه کارخانه فولاد گیلان از مبدا هرمزگان، خوزستان و اصفهان تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد کشور اراده قوی در زمینه توسعه راه آهن استان را داریم.