تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۵۰۲۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پتروشیمی هگمتانه با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ثمر نشست

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ثمر نشسته است گفت: با بهبود شرایط جوی و کاهش محدودیتهای کرونایی این طرح با حضور مسوولان کشوری بهره ‌برداری می‌شود.
پتروشیمی هگمتانه با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ثمر نشست

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین روز دوشنبه اظهار داشت: ۱۸ سال انتظار برای راه اندازی پتروشیمی هگمتانه پایان گرفته و اکنون این واحد بزرگ صنعتی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه چراغ جهش تولید را در این استان روشن کرده است گفت: بزرگترین واحد تولیدی استان به تازگی وارد چرخه تولید شد و توانست پی وی سی با گرید پزشکی را با موفقیت تولید کند و اکنون به ظرفیت ۵۵ هزار تن رسیده و می تواند به طور مستمر در چرخه تولید باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: این نوع پلاستیک در صنایع بسته‌ بندی دارو و تجهیزات پزشکی مصرف می‌شود و بیش از ۷۰ درصد پی.وی.سی پزشکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که پتروشیمی هگمتانه می‌تواند ۱۷ تا ۲۲ درصد از حجم واردات کشور را بکاهد. 

متین با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد یادآوری کرد: ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده‌است.

یک هزار و ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی، دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان هستند.

عناوین برگزیده