تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۵۰۲۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سیاهکلی:

عده‌ای با پیدا کردن یک سنگ معدنی را به نام خود ثبت می‌کنند/ احتمال کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات حوزه معادن کشور، گفت: هر کسی سنگی پیدا می‌کند معدن را به نام خودش ثبت می‌کند در صورتی که معدن باید به اهلش واگذار شود اما اصلا در واگذاری‌ها اهلیت را مدنظر قرار نداده‌ایم.
عده‌ای با پیدا کردن یک سنگ معدنی را به نام خود ثبت می‌کنند/ احتمال کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو

به گزارش می متالز، لطف الله سیاهکلی در خصوص مشکلات حوزه خودرو،  اظهار کرد: در حوزه خودرو بارها اعلام کردیم که انحصار خودرو باید شکسته شود و واردات را معنادار کنیم چراکه واردات بی رویه قطعا به ضرر حوزه خودرو خواهد بود؛ لذا واردات منطقی که حامی تولید باشد و هم وارداتمان باید منطق داشته باشد و هم صادراتمان. مثلا ممکن است کالایی را در داخل تولید کنیم که بازار جهانی داشته باشد و اگر میزان این کالا در داخل کم شد باید با واردات جبران شود نه اینکه جلوی صادرات را بگیریم. اگر جلوی صادرات را بگیریم، تولید دچار بحران می‌شود؛ بنابراین صادرات و واردات مقوم یکدیگر باشند نه اینکه همدیگر را تضعیف کنند.

بزرگترین بیماری در حوزه خودرو انحصار است/ وجود رقابت در بازار به نفع مصرف کننده تمام می‌شود/ بازی با قیمت مساله خودرو را حل نمی‌کند

او در ادامه به انحصار تولید خودرو اشاره کرد و گفت: بزرگترین بیماری در حوزه خودرو انحصار است وقتی ۲ شرکت نمایندگی تولید خودرو را داشته باشند، وضعیت همین خواهد شد که می‌بینید اما اگر رقیب داشته باشند رقبا در رقابت با هم تولید را بهتر می‌کنند که به نفع مصرف کننده خواهد شد. خوشبختانه جهت‌گیری دولت تغییر یافته و متوجه شدند که به جای تغییر مداوم قیمت باید مساله را اساسی حل کنیم چراکه بازی با قیمت مساله خودرو را حل نمی‌کند. خودرو باید در ریل واقعی خودش قرار بگیرد که ریل واقعی هم همان رقابت و عرضه و تقاضا است.

احتمال کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو

سیاهکلی با اشاره به تاثیر فولاد بر قیمت خودرو، اظهار کرد: در زمینه فولاد هم اقداماتی شده است و طبق نظر کارشناسان پیش بینی می شود که حدود ۳۰ درصد بر روی قیمت خودرو اثر داشته باشد. به نظر من اگر همه این مولفه‌ها اتفاق یبفتد بیش از ۳۰ درصد شاهد اصلاح قیمت خواهیم بود.

میزان تولید ما در فولاد چند برابر مصرف است/ عرضه فولاد کشور معیوب است

نماینده مردم قزوین، آبیگ و البرز در مجلس بیان کرد: وقت فولاد وارد بورس شود دلالی حذف شده، قیمت واقعی می‌شود و خریداران هم به قیمت واقعی آن را خریداری می‌کنند. میزان تولید ما در فولاد چند برابر مصرف است ولی در شیوه عرضه مشکل داریم؛  وقتی که عرضه زیاد است پس قیمت باید واقعی باشد در حالی که اینچنین نیست چراکه چرخه عرضه معیوب است اما اگر در بورس قرار بگیرد این روند هم اصلاح می‌شود.

هر کسی با پیدا کردن سنگی معدن را به نام خودش ثبت می‌کند

سیاهکلی با اشاره به مشکلات حوزه معدن کشور خاطرنشان کرد: معدن، مواد اولیه تولید است اما در این حوزه هم مشکلات زیادی داریم؛ هر کسی سنگی پیدا می‌کند، معدن را به نام خودش ثبت می‌کند در صورتی که معدن باید به اهلش واگذار شود اما در واگذاری‌ها اهلیت را مدنظر قرار ندادیم. بنابراین جدا از نقد و انتقادی که با دولت داریم باید یاد بگیریم مساله را حل کنیم درحالی که فقط طرح مساله می‌کنیم.

 

عناوین برگزیده