تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۵۰۲۶۳
سرویس خبر : انرژی

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو محل تاسیس کارخانه نوآوری آب و آبفا

می متالز - در بازدید مدیرعامل شرکت تهیه و ساخت کالای آب و برق (ساتکاب) از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، محورهای همکاری ساتکاب با موسسه راجع به راه اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا مورد بررسی قرار گرفت.
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو محل تاسیس کارخانه نوآوری آب و آبفا

به گزارش می متالز، محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت ساتکاب در جریان بازدید از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: شرکت ساتکاب جزو ۵ شرکت مادر تخصصی وزارت نیرو است که عمده فعالیت این شرکت سهامداری۲۰۰ شرکت از مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو است که ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری آنها را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه رضا اردکانیان وزیر نیرو چند ماموریت برای شرکت ساتکاب تعریف کرده‌اند،تصریح کرد: وزیر نیرو این ماموریت‌ها را در راستای حمایت از ساخت داخل و فناوری‌های نوین، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه رقابت برای ساخت کالاهای داخلی،توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، یکپارچه‌سازی بیمه‌ها (این امر برای نخستین بار امسال کلید خورد و از سال آینده تکمیل می شود) و همچنین یکپارچه‌سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد.

علاءالدینی با بیان اینکه طی سال گذشته و قبل از همه‌گیری کرونا در کشور هفت استارت آپ برگزار شد، خاطرنشان کرد: در برگزاری استارت آپ‌ها به موضوعاتی از جمله سازگاری با کم آبی پرداخته شد، همچنین نمایشگاهی نیز درخصوص این موضوع برگزار و کالاهایی نیز در زمینه مدیریت مصرف شناسایی شد.

علاءالدینی در ادامه به بازدیدی که پیش‌تر از موسسه تحقیقات آب داشت اشاره کرد و گفت: بخشی از مکان تعیین شده برای راه اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا آماده است که می‌توان به سرعت کار را کلید زد و با همکاری دوطرف کار را پیش برد؛ نکته حائزاهمیت این است که می‌توان کارخانه نوآوری برق را هم در این محل مستقر کرد و اگر معاون تحقیقات وزیر نیزو موافق باشند، کارخانه نوآوری آب و برق را در یک مکان مستقر کنیم.

وی ادامه داد: پیشتر تفاهم‌نامه‌ای با پژوهشگاه نیرو منعقد شد مبنی براینکه کارهای علمی و فکری که آنجا صورت گرفته تجاری‌سازی آنها برعهده ساتکاب باشد که می‌توان این موضوع را با استقرار کارخانه نوآوری آب و برق در موسسه توسعه دارد و موسسه تحقیقات آب نیز تبدیل شود به مرکز علمی پشتیبانی صنعت آب و برق.

علاءالدینی به وجود مصوبه شورای امنیت برای حمایت از تولید بار اول اشاره کرد و با تاکید براینکه مصوبات شورای امنیت ملی لازم الاجرا است به دلیل آنکه پس از تصویب به امضای مقام معظم رهبری می‌رسد گفت: می‌توانیم از این ظرفیت برای حمایت از تولید بار اول استفاده کنیم.

استفاده بهینه از فرصت های موجود برای اشتغالزایی جوانان

محمدرضا کاویانپور رئیس موسسه تحقیقات آب در این بازدید گفت: فرصت و ظرفیت‌های خوبی در اختیار ماست که باید از آن برای رسیدن به اهداف مدنظرمان که توسعه کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اشتغالزایی جوانان است استفاده کرد.

کاویانپور با اشاره به تاکید رضا اردکانیان درخصوص راه‌اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا ادامه داد: بعد از مذاکراتی که با سیدمحمدمهدی نوربخش مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری و  محمدصالح اولیا معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو صورت گرفت، راه اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پیگیری شد و خیلی تلاش کردیم که برنامه مشخصی را ارائه کنند که حدود ۲ ماه طول کشید و متاسفانه بدون نتیجه باقیماند. ضمنا مذاکراتی هم با شهرداری تهران برای مشارکت در کارخانه نوآوری آب و آبفا انجام شده است. ایشان اظهار امیدواری کرد که با خواستی که موسسه و ساتکاب دارند با استارت آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و حضور جوانان مستعد در این مجموعه محقق و منشا خیر شود.

سید محمدمهدی نوربخش مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو نیز در این بازدید گفت: کارخانه نوآوری که به عنوان زیست بوم نوآوری طراحی شده یکی از مولفه‌های اصلی در آن زیست بوم محسوب می‌شود و از طرف دیگر هم جزو برنامه‌های الف-ب ایران است که قول آن به وزیر نیرو داده شده و قبل از سال نیز باید افتتاح شود. وی عنوان کرد: کارخانه نوآوری آب و آبفا در جهت بومی‌سازی و تامین نیازهای صنعت آب و آبفا می‌باشد.

عناوین برگزیده