تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۵۰۴۲۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سیاه‌کلی:

کاهش قیمت دلار و فولاد باید به ارزانی خودرو منجر شود/شورای رقابت ورود کند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مس‌گوید هرچند خودروسازن ادعا می‌کنند زیان‌ده هستند اما باید با کاهش هزینه‌های سربار از ضرر و زیان خود جلوگیری کنند، مصرف کننده نباید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهد.
کاهش قیمت دلار و فولاد باید به ارزانی خودرو منجر شود/شورای رقابت ورود کند

لطف الله سیاهکلی

به گزارش می متالز، لطف الله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت کاهش قیمت خودرو در کارخانه متناسب با سقوط نرخ ارز، گفت: یکی از وظایف شورای رقابت تعیین هزینه تمام شده تولید و سود شرکت‌های خودروسازی است و از آنجا که سود و قیمت خودرو باید با یکدیگر متناسب باشد، با افزایش هزینه‌های تولید، این شورا به خودروسازان مجوز افزایش قیمت داد اما باید به این نکته نیز توجه شود که در شرایط کنونی که قیمت مواد اولیه و نرخ ارز کاهش یافته، شورای رقابت باید متناسب با آن بهای خودرو در کارخانه را کاهش دهد.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که حدود 25 درصد قیمت خودرو مربوط به نرخ ارز است باید با اُفت نرخ دلار، قیمت خودرو نیز کاهشی شود از سوی دیگر قیمت فولاد به حدود 10هزار تومان رسیده، بنابراین باید قیمت خودرو درب کارخانه ارزان شود.

 

قیمت خودرو بیش از بهای واقعی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر شواری رقابت قیمت خودرو درب کارخانه را متناسب با اُفت هزینه‌های تولید کم نکند، کارآمدی این شورا زیر سوال می‌رود، اضافه کرد: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده در قیمت‌گذاری خودرو به اسناد حسابداری خودروسازی‌ها توجه می‌کند در حالی که این اسناد با هزینه‌های سربار آنها محاسبه می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودرو بیش از بهای واقعی است، تصریح کرد: هرچند خودروسازن ادعا می‌کنند، زیان‌ده هستند اما باید با کاهش هزینه‌های سربار از ضرر و زیان خود جلوگیری کنند، مصرف کننده نباید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهد.

عناوین برگزیده