تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۵۰۵۱
سرویس خبر : انرژی

زمینه های فراوان همکاری اقتصادی و تجاری میان هرمزگان و ویتنام

می متالز - استاندار هرمزگان گفت: می توانیم صادرات محصولات پتروشیمی و قیر را از هرمزگان به ویتنام داشته باشیم و همچنین در بخش شیلات همکاری خواهیم داشت.
زمینه های فراوان همکاری اقتصادی و تجاری میان هرمزگان و ویتنام

به گزارش می متالز، فریدون همتی در نشست خبری مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام و هیئت سرمایه گذاری کشور ویتنام، عنوان کرد: در جلسه با هیئت سرمایه گذاری کشور ویتنام بخش های مختلف اقتصادی استان گزارشی از توانمندی های هرمزگان و فرصت های سرمایه گذاری را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این نشست تلاش کردیم تصویر خوبی از توانمندی های اقتصادی، تولیدی و تجاری استان و زمینه ها و استعدادهای بالقوه را برای همکاری تبیین کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در موارد قابل توجهی می توان به سرعت با کشور ویتنام ارتباط برقرار کرد، افزود: کارخانه های سیمان کشور ویتنام به گچ نیاز دارند و معادن ما در غرب استان می توانند ظرفیت خوبی برای صادرات گچ به ویتنام باشند.

همتی تصریح کرد: می توانیم صادرات محصولات پتروشیمی و قیر را از هرمزگان به ویتنام داشته باشیم و همچنین در بخش شیلات همکاری خواهیم داشت.

وی گفت: برای صادرات محصولاتی همچون گچ، سنگ معادن، محصولات شیلاتی و قیر به ویتنام اعلام آمادگی کرده ایم و این موارد می تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاری ویتنام در استان هرمزگان باشد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: همچنین برای واردات محصولاتی همچون کائوچو و آلومینا از ویتنام می توانیم همکاری و مبادله استعدادها را داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه هیئت سرمایه گذاری ویتنام از جزیره قشم نیز بازدید خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران دو کشور رفت و آمدهای بیشتری جهت بازدید از ظرفیت ها خواهند داشت و با عزم و اراده موجود در مدیران به سرعت همکاری با ویتنام زمینه های مختلف را آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۷۰ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی عملیاتی در هرمزگان صورت گرفت که در سایه رفت و آمد هیئت ها و بازدیدها و مذاکراتی که صورت می گیرد، امیدواریم شتاب سرمایه گذاری خارجی در استان بیشتر شود.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام نیز در این نشست، عنوان کرد: هم اکنون ارتباط خوبی میان ایران و ویتنام برقرار شده است و پیگیری این مذاکرات و مراودات بسیار مهم است.

صالح ادیبی افزود: تیم اقتصادی بسیار قوی و خوبی از ویتنام به هرمزگان آمده است که در فاز اول قرار است سرمایه گذاری در زمینه تولید سس ماهی در جزیره قشم صورت گیرد و فاز دوم نیز سرمایه گذاری در بخش پلیمر و پتروشیمی خواهد بود.

وی بیان کرد: باید برای گسترش همکاری ها تلاش کنیم و مدیران پیگیری در این زمینه داشته باشیم و ما نیز به عنوان پل ارتباطی این کار را تسهیل خواهیم کرد.

در ادامه رئیس شورای تجارت ویتنام و ایران نیز در این نشست، عنوان کرد: بعد از سفرهای روسای جمهوری ایران و ویتنام  به دو کشور، تبادلات تجاری دو کشور سال به سال افزایش یافته است.

چان وان چی افزود: ما اولین شرکت ویتنامی هستیم که قصد سرمایه گذاری در جزیره قشم را داریم و مجوز فعالیت اقتصادی در آن منطقه را دریافت کرده ایم و به زودی در زمینه پتروشیمی نیز در هرمزگان سرمایه گذاری خواهیم داشت.

وی گفت: برای مبادلات تجاری میان هرمزگان و ویتنام در زمینه کشاورزی، صنایع، شیلات و پتروشیمی ظرفیت بسیاری وجود دارد و ایران و ویتنام نقاط مشترک فرهنگی بسیاری دارند.

عناوین برگزیده