تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۵۰۶۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

نامه فروشندگان آهن به نهاوندیان/ در شیوه‌نامه ساماندهی عرضه فولاد حرفی از توزیع‌کنندگان نیست/ ما پاسخگوی گرانی فولاد نیستیم

می متالز - فروشندگان آهن و فولاد با ارسال نامه‌ای به نهاوندیان اعلام کردند: در شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای فولاد اصلاً نظام توزیع دیده نشده اما در زمان گرانی ما باید پاسخگوی افزایش قیمتها باشیم.
نامه فروشندگان آهن به نهاوندیان/ در شیوه‌نامه ساماندهی عرضه فولاد حرفی از توزیع‌کنندگان نیست/ ما پاسخگوی گرانی فولاد نیستیم

به گزارش می متالز، به‌دنبال نوسانات قیمتی در بازار فروش آهن که باعث شده است در هفته گذشته قیمت انواع میلگرد هزار تومان افزایش پیدا کند، اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با ارسال نامه‌ای به نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور درخواست ساماندهی اوضاع بازار آهن و فولاد را کردند.

به‌اعتقاد فروشندگاه آهن و فولاد عرضه این کالا در بورس کالا ضابطه‌مند نیست و کنار آن در تصمیم‌گیری‌های حوزه آهن و فولاد توزیع‌کنندگان هیچ دخالتی داده نمی‌شوند درحالی که نظام توزیعی باید در جریان تصمیمات قرار گیرد تا سیاست‌های لازم را برای مدیریت قیمت‌ها در بازارها انجام دهد.

در متن نامه اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد به نهاوندیان آمده است:

احتراماً پیرو تصمیمات و جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص بازار محصولات فولادی و شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد به استحضار می‌رساند؛ آهن و فولاد یکی از مهمترین کالاهای اساسی و استراتژیک است که با مدیریت علمی و حمایت‌های جدی‌تر می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی ایفا نماید.

همواره طی سالیان گذشته اعضای این صنف و همکاران ما در سراسر کشور در به ثمر رسیدن و خودکفایی این صنعت با سرمایه‌گذاری و پشتیبانی‌های مستمر و تعهدی که به رشد اقتصادی کشور و ارتقای سطح کیفی و کمی فولاد داشته‌اند سعی نموده ضمن حمایت و بی‌اثر نمودن تحریم‌ها، آرامشی در بازار مصرف با توزیع مویرگی ایفا نمایند.

ولی متأسفانه به‌دلایل مختلف و نامعلوم هیچ‌گاه اراده واقعی برای حمایت از نظام توزیعی و اصلاح این امور نبوده و بعضاً با دخالتهای پیدا و پنهان و یا اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی همواره ما شاهد بی‌نظمی در حوزه تولید و توزیع و عرضه و تقاضا بوده‌ایم، مع‌الوصف اخیراً جلساتی برای ساماندهی عرضه و تقاضا و تدوین شیوه‌نامه تشکیل گردید!

گرچه ظاهراً این شیوه‌نامه با هدف متوازن کردن عرضه و تقاضا و دستیابی مصرف‌کننده به آهن و فولاد ارزان طراحی شده است اما به‌نظر می‌رسد بدون در نظر گرفتن جایگاه قانونی این اتحادیه و نظام توزیعی و چندهزار واحد صنفی تصمیمات اتخاذ گردیده که دارای ابهامات و اشکالات اساسی بوده که در ماه‌های آتی ما شاهد اثرات نامطلوب آن خواهیم بود.

لذا با توجه به اهمیت موضوع و نظر به مسئولیت قانونی اتحادیه در توزیع خواهشمند است جهت جلوگیری از هرگونه شائبه و مشکلات جدی‌تر مساعدت‌های لازم را در این خصوص و برگزاری جلسه‌ای مبذول فرمایید.

عناوین برگزیده