تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۵۰۷۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازگشت به چرخه تولید یک مجتمع فولادی در آذربایجان شرقی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از بازگشت یک مجتمع فولادی به چرخه تولید پس از تعطیلی ۶ ماه در شهرستان عجبشیر خبر داد.
بازگشت به چرخه تولید یک مجتمع فولادی در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده با اشاره به بازدید از شرکت فولاد صائب عجب شیر در آبان‌ماه سال جاری و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی این مجتمع، گفت: واحد صنعتی یاد شده به دلیل مشکلات مالی موقتاً تعطیل شده بود که طبق وعده مقرر در زمان بازدید مبنی بر آغاز به کار مجدد این واحد تا پایان سال جاری و بر اساس برنامه ریزی های پیش بینی شده این امر طی مدت دو ماهه در راستای رونق تولید محقق شد.

وی با اشاره به برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص بازگشت واحد های تعطیل و راکد به چرخه تولید در سال جهش تولید، افزود: با آغاز به کار مجدد واحد فولادی یادشده به ظرفیت تولید استان افزوده شد و بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده طی ۳ ماه آینده خط تولید تیرآهن به عنوان خط دوم تولید در این مجتمع راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است که مجتمع فولادی صائب عجبشیر باظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن میلگرد درسال ۹۸ به بهره برداری رسید و درحال حاضر با رفع موانع تولید و شروع مجدد فعالیت، توان تولید روزانه بیش از ۷۰۰ تن میلگرد راخواهد داشت. همچنین با بازگشت این مجتمع فولادی به چرخه تولید، زمینه بازگشت به اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد