تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۱۵۰۷۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش اشتغال در میانه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است

می متالز - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به آمار بیکاری در شهرستان میانه گفت: سرمایه گذاری‌های گوناگونی در این شهرستان انجام شده است اما وضعیت اشتغال شهرستان نیازمند سرمایه گذاری‌های جدید و بیشتر در حوزه های مختلف است.
افزایش اشتغال در میانه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است

به گزارش می متالز، محمدرضا مشایخی روز شنبه پس از بازدید از کارخانه در حال احداث فولاد حدید میانه از سوی بخش خصوصی در نشستی با عادل غلامی مدیر شعب بانک ملی در استان آذربایجان شرقی، سرمایه گذاری در این کارخانه را سرمایه گذاری در جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد در شهرستان عنوان کرد و افزود: مجتمع فولاد میانه با ماهیت دولتی در واحد نورد و احیا فعال و فاز ۳ آن در واحد ذوب در دست اجراست.

وی گفت: اگر این واحد ذوب در سال آتی به اتمام برسد افزایش تولید و توسعه برای آهن اسفنجی را در برنامه خواهیم داشت و در کنار آن با تکمیل فولاد حدید در فاز ذوب شاهد تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان و رونق اقتصاد و اشتغال خواهیم بود. 

مشایخی با بیان اینکه سرمایه گذار فولاد حدید با هزینه شخصی اقدام به این کار در شهرستان میانه کرده است، اضافه کرد: با حمایت بانک ملی این طرح سرعت می یابد و علاوه بر تامین نیاز کشور به صادرات نیز کمک می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به پیشینه و جایگاه بانک ملی به عنوان پرچمدار تمامی بانکهای کشور اظهار کرد: این عوامل بر انتظارات از این بانک افزوده است. 

مدیر شعب بانک ملی در استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولدی و تدبیر و سیاست دولت در تسهیل و هموارسازی مسیر برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما و همکاران در بانک ملی استان این است که سال جهش تولید در حد شعار نمانده و عملیاتی شود. 

غلامی اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید را سبب جهش و افزایش تولید عنوان کرد و گفت: در شعب بانک ملی استان یکهزار و ۵۵۰ نفر مشغول به کار بودند که از این تعداد ۵۵۰ نفر یعنی یک سوم به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه ۶ تن از شاخص ترین ها را از دست دادیم که یکی از این عزیزان در شهرستان میانه بود و در حال حاضر ۳۰ نفر نیز در قرنطینه به سر می برند. 

وی در پایان از همت فرماندار ویژه میانه و سرمایه گذار طرح فولاد کانی حدید برای تکمیل طرح قدردانی و اعلام کرد:  تمام تلاش ما نیز تسهیل امور سرمایه گذاری و رفع موانع تولید است.

عناوین برگزیده