تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۳۹۸۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گام بلند بانک ملی در حمایت از تولید ملی

‌می‌متالز - افزایش ظرفیت‌های تولید و تقویت توان بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی واقعی همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغال زایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، خط اعتدال نظام بانکی به‌عنوان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین بخش‌های اقتصاد جامعه در قالب بازار‌های مالی نقش و جایگاه بسزایی را در فعالیت‌های اقتصادی ایفا می‌کند. عملکرد مناسب بانک‌ها و اصلاح نظام اعتباری بانک‌های کشور در اعطای تسهیلات، عمده مشکلات مالی بخش‌های تولیدی را مرتفع خواهد کرد و این باعث اشتغال‌زایی خواهد شد.

افزایش توان تولید از اولویت‌های بانک ملی

افزایش ظرفیت‌های تولید و تقویت توان بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی واقعی همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود. تعداد پروژه‌های ایجادشده با مشارکت و اقدام مستقیم بانک‌ها در کشور قابل شمارش نیست و بانک ملی ایران به عنوان یک نهاد مردمی و بازوی توانمند اقتصادی دولت، در بسیاری از این پروژه‌ها سهم قابل توجهی داشته است. این بانک با مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها تلاش دارد تا ضمن حفظ اشتغال موجود، بستری برای توسعه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار ایجاد کند.

مشارکت بانک ملی در پروژه‌های اشتغال زایی و تولیدی

به عنوان مثال بانک ملی ایران در سال ۹۹ و سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های تولیدی استان آذربایجان شرقی تخصیص داده است که از مهمترین طرح‌های سرمایه‌گذاری این استان، مجتمع فولاد کانی حدید میانه با اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۵۰۰ نیروی انسانی است. این مجتمع با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُن شمش آهنی در سال، بخش مهمی از نیاز واحد‌های فولادی کشور را تأمین می‌کند. بانک ملی ایران یک هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال منابع شامل ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش سرمایه‌گذاری ثابت از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون سنواتی کشور و ۹۸۳ میلیارد ریال در بخش سرمایه در گردش از محل منابع داخلی بانک به این مجتمع اختصاص داده است.

همچنین شرکت سیم و کابل بابک یکی از کارخانه‌های نوپای استان کرمان واقع در شهرستان شهر بابک است که با حمایت و سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران راه‌اندازی و با بهره‌گیری از تکنولوژی روزآمد به مرحله تولید انبوه انواع سیم و کابل مسی قابل انعطاف رسیده است.

یا اینکه این بانک به عنوان حامی صنعت و بازوی پرتوان و تأمین کننده نیاز دولت به تأمین نقد‌ینگی و پوشش هزینه‎ پروژه‌های زیربنایی د‌ر راستای تحقق توسعه همه‌جانبه و خود‌کفایی کشور، شرکت کاشی و سرامیک حافظ در استان فارس را با تأمین مالی و گشایش اعتبارات اسنادی در جهت اشتغال زایی، توسعه، رونق تولید و برطرف نمودن نیاز‌های کشور حمایت کرده است. این واحد صنعتی با تأمین مالی بانک ملی ایران در استان فارس توانسته با به‌کارگیری فناوری‌های نوین، تأمین ماشین آلات و راه‌اندازی دستگاه‌های جدید، محصولات پُرسلان را با استاندارد‌های روز دنیا در سایز‌های مختلف از کوچکترین سایز تا بزرگترین سایز ۱۰۰ در۱۰۰ نانو پولیشی و غیر پولیشی تولید کند.

بانک ملی ایران؛ هم‌سو با شعار سال

بانک ملی ایران همسو و همگام با سیاست‌ها و رسالت‌های کلی بانک در پشتیبانی از تولید و ایجاد رونق اقتصادی همواره سعی کرده تا با قرار گرفتن در کنار صاحبان صنایع و طرح‌های تولیدی مهم و اثرگذار قدم‌های مؤثری جهت شکوفایی تولید و اشتغال بردارد و سهم خود را در توسعه متوازن کشور ایفا کند.

تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی نیمه‌تمام یکی دیگر از اولویت‌های بانک ملی است. بانک ملی برای تحقق شعار سال نهایت تلاش خود را می‌کند؛ لذا در راستای شعار سال و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور بانک ملی با پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی با هدف ایجاد اشتغال و داخلی‌سازی اقلام وارداتی تلاش می‌کند به نوبه خود اثرات تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه دشمنان را خنثی کند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده