تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۵۰۹۲۳
استاندار چهارمحال و بختیاری:

احداث خط راه‌آهن مبارکه به سفیددشت با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است

می متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: روند اجرایی طرح‌های راه‌آهن، انتقال آب بن به بروجن، راه‌سازی و مسکن محرومان با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.
احداث خط راه‌آهن مبارکه به سفیددشت با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است

به گزارش می متالز، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست اقتصاد مقاومتی با اشاره به بررسی روند پیشرفت چهار طرح عمده عمرانی در این استان اظهار داشت: با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی، روند اجرایی طرح‌های راه‌آهن، انتقال آب بن به بروجن، راه‌سازی و مسکن محرومان با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

او با اشاره به اینکه احداث خط راه‌آهن مبارکه به سفیددشت با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است افزود: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح جذب‌شده است که در صورت اختصاص به موقع ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مرحله بعدی، عملیات زیرسازی خط راه‌آهن به پایان خواهد رسید.

عباسی اضافه کرد: محل ایستگاه راه‌آهن در مرکز استان در ورودی شهرکرد و در مجاورت میدان قمر بنی‌هاشم (ع) پیش‌بینی شده است که به دلیل وجود برخی مشکلات در تملک اراضی مورد نظر، برای تغییر مسیر و تعیین ایستگاه در منطقه رحمتیه و در نزدیکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام مطالعات لازم در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: پیگیری تملک اراضی و همچنین مطالعه طرح تغییر مسیر راه‌آهن به صورت همزمان انجام می‌شود تا در صورت به نتیجه نرسیدن موضوع تملک، اجرای مسیر جدید با سرعت وارد مرحله عملیاتی شده و احداث راه‌آهن با تأخیر رو‌برو نشود.

عباسی در خصوص طرح انتقال آب بن به بروجن نیز اظهار داشت: اجرای این طرح در مرحله مناقصه محل آبگیر قرار دارد.

او اعتبار اختصاص‌یافته برای اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نیمی از این مبلغ واریز شده است که با اختصاص بقیه اعتبارات مورد نیاز، احداث مسیر اصلی انتقال آب به پایان می‌رسد.

عباسی به اجرای طرح‌های راه‌سازی در استان اشاره کرد و افزود: در نشست اقتصاد مقاومتی درباره برخی مشکلات موجود در ایجاد جاده بروجن به لردگان و مسیر شهرکرد، شلمزار، ناغان، ایذه بحث و تبادل‌نظر شد و در آینده‌ای نزدیک با مشارکت بانک رفاه کارگران، اجرای این طرح‌ها دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مسیر لردگان به ایذه پیش‌بینی‌شده است.

عباسی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری ساخته شده است، اظهار داشت: یک هزار واحد دیگر نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال ساخت است و به‌زودی برای ساخت یک هزار واحد دیگر در روستا‌های استان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

عناوین برگزیده