به گزارش می متالز، در حال حاضر، فرآیند بدنهسازی شاهین با ورقهایی انجام میشود که تا چندی پیش، استفاده از این آلیاژها در صنعت خودروی کشور مرسوم نبوده است.
حضور ورقهای جدید برای تولید بدنه و سازه شاسی باعث شده است فرآیند پِرِسکاری و اتصال اجزای بدنه در شاهین نسبت به سایر محصولات تولیدی ارتقا پیدا کند.
با توجه به نوع آلیاژ استفاده شده در ورقهای این خودرو، نقاط جوش شاهین متفاوت از سایر محصولات تولیدی در خودروسازان کشور است. همچنین زمان تولید یک بدنه و اتاق شاهین از مرحله پرسکاری تا اتصال اجزا توسط رباتها و نیروی انسانی، به دلیل ساختار متفاوت این خودرو، بیشتر از سایر محصولات داخلی است، بنابراین در امر کیفی نیز سازه شاهین بالاتر از رقبا قرار میگیرد.
استفاده از فناوری تولید بهروز و آلیاژهای جدید در شاهین باعث شده است این محصول به عنوان ایمنترین خودروی ملی شناخته شود و از سویی دیگر، بتواند از تستهای تصادف ECE سربلند بیرون آید.
حضور شاهین در صنعت خودروی کشور باعث شده است پیشرفت مناسبی در فرآیند تولید پدید آید و سطح کیفیت تولید اتاق خودروها در کشور ارتقاء پیدا کند. امروز بدنه و اتاق سایپا شاهین به واسطه استفاده از ورقهای آلیاژی متفاوت، به باارزشترین خودرو با بیشترین هزینه تولید در مرحله بدنهسازی تبدیل شده است.
سایپا شاهین به عنوان یک سدان مدرن کلاس C در بازار کشور حضور دارد و توانسته است استانداردهای ۸۵ گانه را با اعتبارنامههای ECE اخذ کند. این خودرو اولین محصول ملی در کشور به حساب میآید که پلتفرم آن توسط مهندسان ایرانی طراحی شده است.
در حال حاضر، شاهین به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ توان آن را به چرخهای جلو منتقل میکند. حدود ۱۱۰ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر، قدرتی است که پیشرانه کم مصرف شاهین تولید میکند.
یکی از مزایای شاهین انتقال حداکثر گشتاور تولیدی در دور موتور پایین است که در رقبای این خودرو دیده نمیشود.
سانروف، استارت دکمه ای، چراغ روز، سنسور نور، سامانه پایش باد تایرها، آینههای تاشو برقی، نمایشگر لمسی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS و EBD و BAS، سامانه مدیریت BCM، نمایشگر تعویض دنده GSI، رینگ آلومینیومی و... از جمله امکانات شاهین دندهای است.