تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۹
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۵۱۳۹۲
سرویس خبر : انرژی
معاون پالایشگاه اصفهان:

پالایشگاه بورسی محصول ویژه با خلوص ۹۹ درصد تولید می کند

می متالز - معاون پالایشگاه اصفهان از تولید حلال پنتان با خلوص بالای ۹۹ درصد و با ظرفیت ۱۰۰۰ بشکه در روز و با امکان صادرات خبر داد.
پالایشگاه بورسی محصول ویژه با خلوص ۹۹ درصد تولید می کند

به گزارش می متالز، علیرضا جعفرپور با اشاره به عاری بودن پنتان تولیدی پالایشگاه اصفهان از ترکیبات آروماتیکی، الفینی و گوگردی این محصول را سبز و دوستدار محیط‌ زیست معرفی کرد و گفت: خلوص پنتان این محصول بیش از ۹۹ درصد و نسبت نرمال پنتان به ایزو پنتان آن طبق استاندارد های روز دنیا است و با توجه به قابلیت هائی که در فرایند تولید این محصول وجود دارد نسبت ترکیبات ایزو پنتان به نرمال پنتان متناسب با نیاز همه صنایع، قابل تنظیم است.

وی افزود: محصول جدید این شرکت عاری از ترکیبات کلردار است و مصرف‌کنندگان عمده حلال پنتان واحدهای پتروشیمی را پلی استایرن انبساطی (تولیدکننده مواد اولیه یونولیت) و برخی واحدهای صنعتی کوچک‌تر تشکیل می دهند. پنتان به‌عنوان حلال در برخی از فرآیندهای پلیمریزاسیون و در تولید برخی از رنگ‌ها استفاده می‌شود. این محصول در تولید انواع گرید های فوم پلی یورتان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعفرپور ادامه داد: اکنون تولید جهانی پنتان حدود ۱۲۵ هزار تن است و بیشتر مصرف‌کنندگان این محصول کشورهای اروپایی، آسیای شرقی، ژاپن، هند هستند که البته انتظار می‌رود در آینده رشد بیشتری را در بازارهای هند و آسیای شرقی شاهد باشیم. شرکت‌هایی نظیر Shell، ExxonMobil، Phillips، CNPC و LG Chemical از بزرگ‌ترین بازیگران و تولیدکنندگان این محصول محسوب می‌شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده