تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۵۱۴۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی دولت اعلام کرد:

سال طلایی بزرگترین صنعت بورس و طرح جامع کنترل قیمت خودرو

می متالز - سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه واگذاری ۴۳.۵ هزار میلیارد تومان سهام به سه بانک بورسی و طرح جامع کنترل قیمت خودرو، گفت: سال طلایی صنعت پتروشیمی با بهره برداری از ۱۷ طرح رقم می خورد.
سال طلایی بزرگترین صنعت بورس و طرح جامع کنترل قیمت خودرو

به گزارش می متالز، علی ربیعی با اشاره به مصوبات هیأت دولت گفت: طرح جامع کنترل قیمت خودرو در وزارت صنعت در جریان است. یکی از مهمترین مصوبات آیین نامه اجرایی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران بود که در ۱۱ ماده به تصویب هیات دولت رسید.

وی افزود: با توجه به عنوان قانون که برای رفع تحریم ها است و نظر نمایندگان که معطوف به رفع تحریم ها بوده، دولت هم در اجرای این قانون حساسیت های زمانی، منافع ملی و چگونگی و اجرای اثربخشی برای رفع تحریم را با نگاهی به آینده مدنظر قرار داد.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت یارانه کمک معیشتی کرونا توضیح داد:دولت با واگذاری ۴۳.۵ هزار میلیارد تومان سهام به سه بانک موافقت کرد که ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه کمک معیشتی ناشی از کرونا و ۲۹ هزار میلیارد تومان هم  بابت پرداخت دیون به بانک ها است.

ربیعی ادامه داد: گسترش صنعت پتروشیمی از دستاوردهای مقابله با خام فروشی نفت است و بخشی از منابع ارزی هم متکی بر صادرات پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفت است. دولت یازدهم با هدف تداوم روند توسعه پتروشیمی همچون نخستین جهش صنعت، توسعه ارزش‌آفرین را در قالب جهش دوم با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره در دستور کار قرار داد.

وی افزود: با تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد مجتمع های پتروشیمی به ۸۳ و ظرفیت تولید صنعت به سالانه ۱۰۰ میلیون تن طبق اهداف برنامه ششم توسعه می رسد و درآمد این صنعت نیز تا پایان ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید. در سال ۹۲ بالغ بر ۴۶ پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۵۶ میلیون تن فعال بود که اکنون تعداد آنها به ۶۴ با ظرفیت تولید سالانه ۷۷ میلیون تن رسیده است.

سخنگوی دولت گفت: بهره برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی برای سال ۹۹ به عنوان سال طلایی صنعت پتروشیمی برنامه ریزی شده به طوری که ظرفیت صنعت پتروشیمی در پایان سال به بیش از ۹۰ میلیون تن در سال خواهد رسید. تاکنون ۹ طرح به بهره برداری رسیده است. برنامه ریزی برای تدوام توسعه صنعت پتروشیمی در سال های آتی نیز انجام شده به نحوی که با تحقق جهش سوم تا پایان سال ۱۴۰۴ ظرفیت صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۳۳ میلیون تن با درآمد ۳۷ میلیارد دلاری خواهد رسید.

ربیعی درباره میزان درگیری استان ها به کرونا توضیح داد: امروز هیچ شهر قرمزی نداریم با این وجود ۱۰۸ شهر نارنجی و ۱۴۰ شهر در وضعیت زرد داریم. تاکنون ویروس جهش یافته انگلیسی در ایران مشاهده نشده ولی وزارت بهداشت با هماهنگی سایر دستگاه ها به ویژه وزارت راه مراقبت لازم را برای پیشگیری را دنبال می کند. ابتلا ها به یک چهارم و تعداد مرگ و میر در هر هفته به یک سوم کاهش یافته البته این وضعیت کاملا شکننده است. کماکان نیازمند رعایت پروتکل ها بهداشتی هستیم. مقداری کوتاه آمدن ها دوباره به وضعیت نگران کننده پیش خواهد برد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده