تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۱۵۱۶۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل سیمان تهران:

امکان استفاده از مازوت را نداریم

می متالز - حسینی گفت: با گذشت ۶ روز از قطع گاز کارخانه سیمان تهران، تولید سیمان در این مجتمع بزرگ صنعتی، عملا به صفر رسید.
امکان استفاده از مازوت را نداریم

به گزارش می متالز، سید عباس حسینی، مدیرعامل شرکت سیمان تهران، با انتقاد از قطع گاز از هفته گذشته تاکنون گفت: کارخانه سیمان تهران، روزانه بیش از ۱۴ هزار تن سیمان به بازار مصرف، عرضه می‌کند که در پی قطع گاز کارخانه، اکنون میزان تولید و عرضه سیمان به صفر رسیده است.

حسینی با اشاره به تشدید آلودگی هوای تهران در اثر استفاده از مازوت بیان کرد کرد: هم اکنون به دلیل تشدید آلودگی هوای تهران، امکان استفاده از مازوت در شرکت سیمان تهران نیست، ضمن اینکه این شرکت اخیرا بیش از یک و نیم میلیون یورو صرف بهینه سازی فیلتراسیون کوره ۶ کرده تا آلودگی آن کمتر از استاندارد‌های سازمان محیط زیست باشد.

او افزود: ما در شرکت سیمان تهران در راستای مسوولیت‌های اجتماعی و با صرف هزینه‌های هنگفت و با وجود همه تحریم‌ها، اقدام به بهینه‌سازی سیستم الکتروفیلتر‌های خطوط تولید کردیم و انتظار داشتیم حالا که میزان خروجی بیشتر واحد‌های تولیدی کارخانه در حد استاندارد و حتی خیلی کمتر از حد مجاز تعیین شده توسط سازمان محیط زیست رسیده، بار دیگر صنایع را در این موقعیت دشوار قرار ندهند.

این مقام مسوول اظهار کرد: از روز جمعه ۵ دی ماه، گاز کارخانه سیمان به طور کامل قطع شده است، به گونه‌ای که حتی ساختمان اداری و واحد‌های خدماتی کارگران و آشپزخانه هم گاز ندارند و حتی پرسنل برای گرمایش با مشکل مواجه هستند.

مدیر عامل سیمان تهران تاکید کرد: اکنون ما به دلیل ملاحظات زیست محیطی، امکان استفاده از مازوت را نداریم و انتظار داریم با وصل مجدد گاز کارخانه، هم مشکل کمبود سیمان در بازار مرتفع شود و هم اقدامی پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تشدید آلودگی هوای پایتخت صورت گیرد.

حسینی تاکید کرد: حالا ما مانده‌ایم با یک کارخانه تعطیل و  یک هزار و ۶۰۰ نفر پرسنل که حتی برای گرمایش و تامین غذای آن‌ها با مشکل مواجه هستیم. از سوی دیگر بازار، منتظر عرضه سیمان است و هر لحظه ممکن است با کمبود‌های بیشتر مواجه شود چرا که شرکت سیمان تهران، بیش از ۵۰ درصد نیاز سیمان کلان شهر تهران را تامین می‌کند.

عناوین برگزیده