تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۵۱۷۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در صف تائید نهایی قوه قضائیه

می متالز - معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: زیرساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تائید نهایی قوه قضائیه است.
تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در صف تائید نهایی قوه قضائیه

به گزارش می متالز، فریبا اخوان در رابطه با نحوه تخصیص سهام عدالت اشخاص متوفی به وراث، بیان کرد: اطلاعات اشخاص متوفی را با تاخیر از سازمان خصوصی‌سازی دریافت کردیم، اما واگذاری سهام عدالت به وراث متوفیان به صورت دستی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل ما سعی داریم تا مکانیزم انتقال سهام‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم در همین رابطه رایزنی‌هایی را با مسوولان مربوطه در قوه قضائیه انجام داده‌ایم.

وی افزود: اکنون زیرساخت‌های الکترونیکی را در سپرده‌گذاری مرکزی فراهم کرده‌ایم و منتظر تائید نهایی از سمت قوه قضائیه هستیم تا آن را عملیاتی کنیم، همچنین در رابطه با میزان اختصاص سهم به وراث باید انحصار وراثت انجام شود.

سامانه سجام چیست و چگونه در آن ثبت‌نام کنیم؟

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بیان کرد: وراث برای دریافت سهام عدالت متوفی نمی‌توانند تک‌تک وارد سامانه شوند و اطلاعاتشان را به صورت جداگانه وارد کنند بلکه فقط یک نفر به عنوان وکیل از بین وراث می‌تواند اقدامات لازم را مانند گواهی انحصار وراثت و مالیات بر ارث انجام دهد.

اخوان بیان کرد: بعد از راه‌اندازی سامانه، اطلاعات اشخاص برای تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود.

عناوین برگزیده