تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۵۱۹۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه اندازی پویش کرمانِ دانا در مناطق محروم

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمان از راه اندازی پویش کرمانِ دانا با هدف مدرسه سازی در مناطق محروم استان کرمان به همت اتاق بازرگانی کرمان، خبر داد.
راه اندازی پویش کرمانِ دانا در مناطق محروم

به گزارش می متالز، طی مراسمی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کرمان و رئیس اتاق بازرگانی کرمان، کلنگ احداث دو مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز (پویش کرمان دانا) به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به زمین زده شد.

احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در آیین کلنگ زنی این مدارس خیر ساز از آغاز عملیات ساخت ۱۰۹ کلاس درس در مناطق روستایی و شهری جیرفت به همت خیران خبر داد و گفت: استاندار سازی کلاس های درس، نقش موثری در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارند.

او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ساخت ۷۲۰ کلاس درس به همت اتاق بازرگانی استان در خرداد ماه امسال افزود: تاکنون عملیات احداث ۴۵۰ کلاس درس از این تعداد در استان براساس نیاز آغاز شده است.

اسکندری نسب با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشوری است از ایفای نقش مسوولیت اجتماعی اتاق بازرگانی کرمان  برای تجهیز و ساخت مدارس قدردانی کرد. 

او بیان کرد: عملیات احداث دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه با زیر بنای هر کدام یک هزار و ۴۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به همت اتاق بازرگانی کرمان در جیرفت آغاز شده است. 

سید مهدی طبیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمان در این آیین گفت: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند؛ پس هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است.

او با بیان اینکه پویش کرمانِ دانا برای رفع کمبود فضای آموزشی در استان راه اندازی شده است، خواستار مشارکت جدی فعالان اقتصادی و معادن استان در این پویش شد.

طبیب زاده تاکید کرد: با وجود معادن و زمین های حاصل خیز، کمبود فضای آموزشی شایسته استان نیست و باید برای ساخت مدارس استاندارد در استان نهضت مدرسه سازی راه اندازی شود.

 او از تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی استان تا پایان امسال با مشارکت اتاق بازرگانی خبر داد.

عناوین برگزیده