تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۵۲۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی شستا:

علاقه‌ای به فروش ساختمان فدراسیون فوتبال نداریم/ بدهی فدراسیون ۲ میلیون یوروست نه ۹ میلیارد

می متالز - روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) تأکید کرد که این شرکت علاقه‌ای برای به فروش رساندن ساختمان فدراسیون فوتبال ندارد.
علاقه‌ای به فروش ساختمان فدراسیون فوتبال نداریم/ بدهی فدراسیون ۲ میلیون یوروست نه ۹ میلیارد

به گزارش می متالز، حسن محمدی درباره اظهارات صفی‌اله فغان‌پور مسوول امور حقوقی فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه 16 میلیارد از بدهی به شستا پرداخت شده و 9 میلیارد دیگر باقی مانده است، گفت: ما که نباید درباره این مسائل توضیح بدهیم. همه چیز مشخص است و نمی‌دانم مسوولان فدراسیون فوتبال چرا اینقدر موضوع را پیچیده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ما دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال پرداخت کردیم و از آنها چک ارزی گرفتیم. ریال ندادیم که ریال بگیریم و بازگرداندن پول هم یک سیر طبیعی و مشخص دارد. این پول سهامداران است و ما نمی‌توانیم از طرف چند میلیون سهامدار شستا تصمیم بگیریم و برعکس باید پیگیر مطالبات آنها باشیم.

روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی درباره عدد 16 میلیاردی پرداخت شده از سوی فدراسیون که فغان‌پور اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: هرگونه پرداختی قطعاً ثبت شده است. حتماً این پول هم در تاریخی که پرداخت شده است به قیمت یورو در همان تاریخ محاسبه شده و از حساب کسر می‌شود. اینها محاسبات حسابداری است و مسلماً همه چیز به درستی انجام شده است و دوستان ما در فدراسیون هم به خوبی در جریان هستند، اما نمی‌دانم عدد 9 میلیارد را از کجا می‌آورند!

محمدی درباره اینکه فغان‌پور روز گذشته سعی داشت مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال را تأیید نکند، اما پس از اطلاعیه شستا حتی رقم دقیق قیمت‌گذاری را هم اعلام کرده است، گفت: مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال در روزنامه رسمی هم‌ آگهی شده است، اما ما علاقه‌ای به فروش ساختمان فدراسیون نداریم. هرچند ما حکم فروش ساختمان را به دلیل عدم پرداخت مطالبات از دادگاه گرفته‌ایم، اما روزی که بدهی شستا پرداخت شود، ساختمان فدراسیون فوتبال بازگردانده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «با محاسبه 16 میلیارد پرداختی میزان بدهی باقیمانده فدراسیون چند یوروست؟»، گفت: الان هر عددی بگوییم، ممکن است تغییر کند. همانطور که گفتم ما دو میلیون یورو پرداخت کرده‌ایم و فدراسیون باید همین رقم را برگرداند. هنگام پرداخت مطمئناً 16 میلیاردی هم که می‌گویند، محاسبه می‌شود، ضمن اینکه دادگاه حتی جریمه تأخیر را هم در حکم آورده است.

عناوین برگزیده