تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۵۲۰۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ۱۵ درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد شادگان

می متالز - مدیرعامل مجتمع فولاد شادگان گفت: تولید آهن اسفنجی در این مجتمع تولیدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
افزایش ۱۵ درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد شادگان

به گزارش می متالز، سعید قاسم زاده مدیرعامل مجتمع فولاد شادگان گفت: یکی از شرکت‌های تولیدی نیمه دولتی در جنوب خوزستان، مجتمع فولاد شادگان است که با هدف تحقق شعار جهش تولید علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، با همه توان و ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او میزان تولید محصولات فولادی در این مجتمع از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذرماه را ۵۶۴ هزار و ۱۸۱ هزار تن محصول عنوان کرد و افزود: این میزان بیانگر افزایش ۱۵ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال است که ۴۷۳ و ۹۹۱ هزار تن به ثبت رسیده است.

قاسم زاده با بیان اینکه درحال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب نیرو‌های استخدامی و پیمانکاری مشغول به کار هستند، اظهار داشت: سالیانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن آهن اسفنجی با احیا و استفاده از مواد اولیه آن به نام گندله آهن تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان با بیان اینکه تولید این محصول با استفاده از روش پِرِد به عنوان اولین شیوه تولید آهن اسفنجی ایرانی در جهان انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و پس از افتتاح واحد فولادسازی، شمش آهن اسفنجی یا بیلت را تولید کنیم و هم اکنون خریدار همه محصولات تولیدی شرکت فولاد خوزستان است.

عناوین برگزیده