تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۵۲۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی باید سود سپرده های ارزی را تضمین کند

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ضمانت بانک مرکزی نسبت به سپرده ارزی تاثیر سازنده ای در جذب ارزهای خانگی دارد، گفت:بانک مرکزی باید تضمین کند به سپرده ارزی سود پرداخت می شود و از سوی دیگر هر زمان مردم به سپرده نیاز داشتند می توانند آن را برداشت کنند.
بانک مرکزی باید سود سپرده های ارزی را تضمین کند

به گزارش می متالز، احمد انارکی محمدی در خصوص راهکارهایی برای خروج ارز از خانه ها گفت: برای اینکه مردم ارزهای خود را به بانک ها ببرند باید سپرده ارزی و با پشتوانه بانک مرکزی ایجاد کرد.

وی افزود: اعتماد مردم به بانک ها سلب شده است. بانک مرکزی باید تضمین کند به سپرده ارزی سود پرداخت می شود و از سوی دیگر هر زمان مردم به سپرده نیاز داشتند می توانند آن را برداشت کنند.

این نماینده مجلس به راهکار دیگری برای خروج ارز از خانه ها اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای کسب و کار و رونق ساخت و ساز باعث می شود مردم به جای آنکه سرمایه های ارزی خود را در خانه نگهداری کنند، آن را صرف این کار ها کنند اما در حال حاضر با ناهماهنگی و بلاتکلیفی های اقتصادی، مردم ترجیح می دهند به سمت بازار دلار بروند و اندک سرمایه خود را به دلار تبدیل کنند، این بازار سهل الوصول است.

انارکی محمدی با تاکید براینکه ضمانت بانک مرکزی نسبت به سپرده ارزی تاثیر سازنده ای در جذب ارزهای خانگی دارد، گفت: وقتی که دلار در خانه ها نگهداری می شود دزدی های زیادی نیز رخ می دهد که آمار و ارقام آن در هیچ نهادی ثبت نمی شود، چرا که نگهداری ارز در ارقام بالا جرم محسوب می شود و افراد نمی توانند پیگیری دزدی ها دلار شوند.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی در دوره گذشته نیز زیر بار ضمانت سپرده های ارزی نرفت و تا کنون این موضوع را نمی پذیرفته، ضمانت از این جهت است که اگر بانک ها از پرداخت سرمایه های ارزی مردم سرباز زدند بانک مرکزی خود را مسئول آن بداند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد