تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۵۲۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مجلس با اعلام نتیجه جلسه خبر داد:

مخالفت وزیرصنعت با کاهش تعرفه واردات و موکول شدن قیمت خودرو به آینده

می متالز - نماینده مجلس با اعلام نتیجه جلسه دیروز با وزیر صنعت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، از مخالفت شریعتمداری با کاهش تعرفه واردات خودرو و موکول شدن قیمت خودرو در جلسه آینده خبر داد.
مخالفت وزیرصنعت با کاهش تعرفه واردات و موکول شدن قیمت خودرو به آینده

به گزارش می متالز، رضا علیزاده درباره جلسه کمیسیون صنایع مجلس با موضوع بررسی قیمت خودرو و با حضور وزیر صنعت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برگزار شد، گفت: ابتدا نمایندگان طرح ساماندهی واردات خودرو را بررسی کردند که در آن کاهش هر سال 10 درصدی تعرفه خودرو پیشنهاد شده بود.

وی افزود: شریعتمداری و مدیران عامل شرکت‌های خودروساز درباره این طرح اعلام نظر کردند که مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون صنایع مجلس این طرح مورد بررسی جدی‌تری قرار گیرد. چرا که وزیر صنعت معتقد است در شرایط فعلی اجرای این طرح به مصلحت کشور نیست.

این عضو کمیسیون ادامه داد: شریعتمداری ضمن تشریح وضعیت تولید خودرو اعلام کرد اگر شرایط فعلی در اقتصاد کشور وجود نداشت کاهش تعرفه می‌توانست کمک زیادی به تولیدکننده داخلی کند اما امروز وضعیت فرق می‌کند.

به گفته علیزاده ، طولانی شدن بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو مانع از ارزیابی قیمت خودرو شد که قرار است این موضوع  در جلسه آینده کمیسیون صنایع بررسی شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده