تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۵۲۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات اولین روز هفته رقم خورد:

دلایل ریزش ۴۳ هزار واحدی شاخص و عقب نشینی به نیمه کانال ۱.۳ هزار تایی

می متالز - روند فرسایشی بازارسهام امروز هم با رشد تنها ۶۴ نماد و به چند دلیل تکرار و منجر به ریزش ۴۳ هزار واحدی شاخص و عقب نشینی به نیمه کانال ۱.۳ هزار تایی شد.
دلایل ریزش ۴۳ هزار واحدی شاخص و عقب نشینی به نیمه کانال ۱.۳ هزار تایی

به گزارش می متالز، روند نزولی بازار سهام در اولین روز هفته و بعد از حواشی اخبار سیاسی آخر هفته و مربوط به افزایش تحرکات نظامی آمریکا در منطقه، تداوم یافت تا در نهایت دماسنج بازار با ریزش 43 هزار و 682 واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و 354 هزارتایی به معاملات روزانه پایان دهد.

براین اساس، یک ساعت آغازین معاملات با موج سنگین فشار فروش و نوسان قیمت در اکثر نمادها منجر به ریزش بیش از 35 هزار واحدی شاخص شد به طوری که با تداوم این روند و در پایان معاملات امروز فقط 64 نماد بورسی و فرابورسی از جمله هلدینگ دارویی برکت، معدنی دماوند، پست بانک و ... مثبت معامله شدند و نمادهای بزرگی همچون ملی مس، فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، شستا، گل گهر، تاپیکو و پالایشگاه اصفهان با 3277 تا 1188 واحد، بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به این ترتیب، بیش از 8.6 و 1.4 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو، سایپا، هلدینگ دارویی برکت، بانک پارسیان به همراه بین المللی توسعه ساختمان با داد و ستد بیش از 754، 682، 251، 244 و 195 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی ها نشان می دهد اخبار آخر هفته مربوط به هشدار ایران به تحرکات نظامی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان برای خروج ناو هواپیما بر "یو اس اس نیمیتز" از منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه، فرارسیدن سالگرد ترور سردار سلیمانی و زمزمه های گرفتن انتقام سخت، حرف و حدیث و تکرار بی ثباتی در صنعت خودرو مبنی بر شیوه جدید قیمت گذاری 18 محصول خودرو در کنار ادامه حواشی شیوه نامه زنجیره فولاد، تعطیلی بازارهای جهانی به دلیل سال نو، عدم تغیییر در رفتار حقوقی ها و نقاط ضعف بازارگردانی سهام، رفتار نوسان گیران، ادامه شایعه سازی ها از فعالان بازارهای رقیب، تشدید بی اعتمادی به آینده بورس و ... به این روند فرسایشی دامن زده و منجر به از دست رفتن سرمایه بسیاری از سهامداران و فعالان بازار شده است.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده