تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۱۵۲۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز در تالار شیشه‌ای رقم خورد:

دست به دست شدن ۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون برگه سهم / دارویی‌ها در راس معاملات

می متالز - امروز معامله‌گران بورس، ۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۲۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
دست به دست شدن ۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون برگه سهم / دارویی‌ها در راس معاملات

به گزارش می متالز، امروز ۱۳ دی ماه، تالار شیشه‌ای، بازهم شاهد روند هیجانی و نزولی در شاخص‌های منتخب بود. به طوریکه شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۳۶۸۲ واحدی معادل ۳.۱۳  درصد به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.

همچنین، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۴۱۴ واحدی معادل ۳.۱۳ درصد به رقم ۳۵۳ هزار و ۸۵۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۵۳۹ واحدی معادل ۱.۸۴ درصد، عدد ۴۵۵ هزار و ۱۶۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۵۸۹ واحدی به رقم ۲۹۷ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۹۵۹۳  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۰۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۱۴۲ واحد کاهش به رقم  ۹۸۲ هزار و ۵۷۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۷۱۰۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شایان ذکر است، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا و کگل، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، کروی، کدما، وپست و خاهن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، گروه مواد دارویی با حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه خودرو و گروه شیمیایی به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این خصوص به خود اختصاص دادند.

همچنین، روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، شستا، خودرو، ولپارس، سیتا، شپنا و فولاد، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده