تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۵۲۴۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل سرمایه گذاری مس سرچشمه خبر داد:

رشد ۷۵ و ۵۶ درصدی درآمد "سرچشمه" و گروه/ عرضه اولیه شرکت‌های تابعه

می متالز - مدیرعامل سرمایه گذاری مس سرچشمه با اعلام رشد ۷۵ و ۵۶ درصدی درآمد شرکت اصلی و گروه و تحقق سود مورد انتظار سرمایه گذاران از مقدمات پذیرش و عرضه اولیه شرکت‌های تابعه خبر داد.
رشد ۷۵ و ۵۶ درصدی درآمد "سرچشمه" و گروه/ عرضه اولیه شرکت‌های تابعه

به گزارش می متالز، میلاد شمس درباره آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه که با سرمایه 510 میلیارد تومانی در فرابورس حضور دارد، گفت: نظر به رشد فعالیت های عملیاتی این شرکت و شرکت های گروه طی دوره مالی نه ماهه منتهی به 30 آذر، درآمد های عملیاتی شرکت اصلی و گروه 75 و حدود 56 درصد رشد داشته است.

وی افزود: سود خالص شرکت اصلی و گروه نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند افزایشی داشته و طی این بازه زمانی، سود خالص شرکت اصلی و شرکت‌های گروه با رشد 39 و 400درصدی همراه شده است. بررسی صورت‌های مالی شرکت اصلی نیز نشان دهنده رشد 35 درصدی در EPS نسبت به مدت مشابه سال قبل  و رشد حدود 400 درصد EPS  شرکت‌های‌ گروه نسبت به 9 ماهه سال گذشته است.

این مقام مسوول ادامه داد: این عملکرد صعودی بیانگر آن است که ارزش ذاتی "سرچشمه" فراتر از قیمت فعلی سهام بوده و امکان رشد قیمت، قابل ملاحظه است. این درحالی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و با استفاده از برنامه‌های متعدد، شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی و ارزش فعلی به حداقل خواهد رسید و سرمایه‌گذاران به سود مورد انتظار دست خواهند یافت .

شمس خاطر نشان کرد: همچنین فهرست کلیه شرکت‌های تابعه به همراه مدارک و اطلاعات مالی و سایر اطلاعات لازم با هدف تبدیل شخصیت حقوقی به سهامی عام در اختیار سازمان بورس قرار خواهد گرفت تا اقدامات لازم جهت پذیرش شرکت‌های آماده در فرابورس یا بورس آغاز شود. سپس وجوه حاصل از عرضه اولیه سهام صرف سرمایه گذاری در طرح های توسعه شرکت ملی مس و سایر طرح های دارای توجیه اقتصادی، شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اصلاحات ساختاری، سودآوری شرکت در سنوات آتی از رشد پایداری برخوردار باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده