تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۵۲۴۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
روزشمار سومین همایش صنایع غیرآهنی

افق روشن مس تا ۲۰۲۵

می متالز - تقاضا برای خرید مس تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۵ درصد رشد می‌کند و بخش عمده این خرید راهی آمریکای شمالی می‌شود. گزارش تازه ریپورت لینکر از آینده متفاوت بازار صنعت مس طی ۵سال آینده حکایت دارد و گویا صنایع نیمه‌هادی در اثر تغییرات در سبک و سیاق تولید، متحول خواهند شد.
افق روشن مس تا ۲۰۲۵

به گزارش می متالز، این گزارش که اخیرا منتشر شده، بررسی دقیقی از شرایط بازار کامودیتی‌ها و به‌طور خاص بازار مس داشته و دید جدیدی از این بازار و تحولات پیش روی آن ارائه کرده است.

برمبنای این بررسی، نسل تازه خودروهای الکتریکی که از باتری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، ماژول‌های وای‌فای یا کابل‌های مورد استفاده برای فناوری‌های مخابراتی بی‌سیم از انواع تازه‌ای از ورقه‌ها و ادوات مسی استفاده می‌کنند که علاوه بر توانایی حرارتی متفاوت، باید ضخامت نازک‌تری نیز داشته باشند. این تحول همسو با کوچک‌سازی بسیاری از دستگاه‌ها رخ داده که در نهایت موجبات استفاده متفاوت‌تری از قطعات مسی را فراهم کرده و از همین جهت عرضه و تقاضای مس را تحت‌تاثیر قرار داده است. نمونه بارز این موضوع «ماژول‌های سنسور هوشمند فشرده شده» که کاربردهای پزشکی داشته و در ساخت آن از قطعات مسی بسیار خاصی استفاده شده که عملکرد آن را چند پله ارتقا داده است. همچنین شرکت اینتل با فناوری‌های نوینی که در ساخت تراشه‌ها به کار می‌برد، خود را برای تولید نسل بعدی سیستم‌های عامل آماده می‌کند.

از زمان شیوع کووید-۱۹ که صنعت را در جهان به شدت تغییر داد، صنایع الکترونیک بیشترین تاثیر را از این موضوع پذیرفت. این تاثیر عمدتا از ناحیه زنجیره تامین و امکانات تولید آن بود که در نهایت تاثیر قابل‌توجهی بر تولید قطعات مسی در صنعت داشت. با اینکه سرعت تغییرات در ماه‌های اولیه شیوع یعنی فوریه و مارس باعث شد تا صنایع الکترونیک در چین و تایوان به سرعت دچار مشکل شوند، اما کووید-۱۹ بسیاری از قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان وابسته به صنعت مس را در جای‌جای جهان به دردسر انداخت. این دردسر با توفان انقلاب دیجیتال سرعت بیشتری گرفت. با پیشرفت روزافزون فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، ارزش فروش محصول برد مدار چاپی در حال افزایش است و با افزایش اقبال جهانی به بردهای انعطاف‌پذیر در دستگاه‌های مختلف دارای اینترنت اشیا، انتظار می‌رود فروش مس در آینده بیشتر شود.

سومین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» دی‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود. این همایش با ابتکار روزنامه «دنیای‌اقتصاد» و با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران در سه روز پانزدهم، شانزدهم و هفدهم دی ۹۹ برگزار و در آن چالش‌ها و فرصت‌های صنایع غیرآهنی شامل آلومینیوم، مس، سرب و روی، طلا بررسی می‌شود. هدف از برگزاری چنین رویدادی، ایجاد فرصتی ارزشمند برای تبادل اطلاعات بین بازیگران اصلی این صنعت اعم از دولت، بخش خصوصی و انجمن‌‌‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶-۴۲۷۱۰۱۸۰ تماس بگیرند یا به وب‌سایت  www.events.den.ir مراجعه کنند.

عناوین برگزیده