تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۵۲۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد:

دلیل اصلی نوسان اخیر شاخص و پیش بینی شروع رونق بورس از هفته آینده

می متالز - کارشناس بازارسرمایه با اعلام دلیل اصلی نوسان روزهای اخیر شاخص و قیمت سهام اکثر شرکت ها پیش بینی کرد رونق بورس از هفته آینده شروع و تا پایان سال ادامه دار باشد.
دلیل اصلی نوسان اخیر شاخص و پیش بینی شروع رونق بورس از هفته آینده

به گزارش می متالز، بهادر شمس، نوسان روزهای اخیر شاخص و قیمت سهام اکثر شرکت های را ناشی از مسایل سیاسی دانست و گفت: نگرانی فعالان مربوط به ماه پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید و احتمال اقدام نظامی وی و اعلام نظر دو روز دیگر کنگره آمریکا در مورد انتخابات آمریکا مطرح بوده که باعث ایجاد احتیاط سرمایه‌گذاران شده است.

وی افزود: در این میان بازارهای موازی هم در رکود کامل به سر می‌برند و به نظر می‌رسد در صورت ایجاد اعتماد دوباره، بورس در دو ماه پایانی سال با شرایط مثبتی روبرو شود. چرا که با انتشار گزارش مثبت شرکت‌ها، اکثر سهام به لحاظ بنیادی و قیمتی در موقعیت مناسبی قرار دارند اما انتظار می‌رود تا چهار روز آینده، نوسان بازار ادامه دار اما از هفته آینده رونق معاملات بازار تا پایان سال شروع شود.

این کارشناس ادامه داد: سهامداران نباید چندان نگران وضعیت فعلی بازار باشند. چون خطری معاملات بورس را تهدید نمی‌کند و در نبود هیچ متغیر موثر و منفی، فقط مسئله سیاسی مطرح است.

شمس، فعالیت دولت در بازارسرمایه را یکی از متغیرهای لایحه بودجه سال آینده دانست و گفت: طبق مفاد لایحه بودجه، بورس سال پررونقی را در پیش خواهد داشت که این موضوع سیگنال مثبتی بوده که با تصویب مجلس به بازار داده خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده