تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۵۲۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خنکداری تشریح کرد:

نقش تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی در روند کاهشی قیمت مسکن

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمان تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی رشد قیمت مسکن متوقف و روند کاهشی را در پیش گرفته است از مردم خواست تا در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی همکاری کنند.
نقش تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی در روند کاهشی قیمت مسکن

کمال علیپور خنکداری

به گزارش می متالز، کمال علی پور خنکداری گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی  یکی از مصوبات بسیار خوب مجلس شورای اسلامی در حوزه تنظیم بازار مسکن است چرا که تا حدودی مانع فعالیت افرادی می‌شود که ملک را با هدف سوداگری و دریافت سود تهیه و خالی نگه می‌دارند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمان تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی رشد قیمت متوقف و روند کاهشی را در پیش گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیق و قابل استنادی در خصوص تعداد واحدهای خالی در سطح کشور از سوی وزارت راه شهرسازی اعلام نشده، اما یقیناً با اطلاع از این آمار تا حدودی می‌تواند میزان تاثیرگذاری قانون مالیات بر خانه‌های خالی در کاهش قیمت مسکن را ارزیابی کرد.

وی افزود: بی‌تردید قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی درحوزه مسکن برقیمت خانه تاثیر گذاشته اما برای بهبود وضعیت و اجرای درست قانون مالیات بر خانه خالی مردم باید با ثبت نام در سامانه املاک و مستغلات همکاری کنند و دولت هم باید با جدیت بر اجرای این قانون نظارت کرده و برای متخلفان جرائم سنگینی در نظر بگیرید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن با تاکید بر ساخت یک میلیون خانه در سال، تامین زمین ارزان قیمت، ارائه تسهیلات مناسب و مصالح ارزان قیمت تاثیر بسیار زیادی بر کاهش قیمت و رونق بازار ملک خواهد داشت.

عناوین برگزیده