تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۵۲۹۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نخاله معادن نصیب آذربایجان و عصاره آن نصیب دیگران است/ ترکیب ناعادلانه هیات مدیره‌های ایدرو و ایمیدرو

می متالز - ‌نماینده کلیبر و هوراند در مجلس، تقسیم معادن به عصاره و نخاله را ناعادلانه خواند و گفت: نخاله معادن نصیب آذربایجان و عصاره آن نصیب دیگران است.
نخاله معادن نصیب آذربایجان و عصاره آن نصیب دیگران است/ ترکیب ناعادلانه هیات مدیره‌های ایدرو و ایمیدرو

به گزارش می متالز، حسین حاتمی  در جلسه شورای گفت وگوی استان که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: در بحث معدن تقسیم‌بندی که در شاکله کشور اتفاق افتاده معادن آذربایجان را به نخاله و عصاره تقسیم‌بندی کرده‌اند که نخاله آن نصیب آذربایجان و عصاره نصیب دیگران است.

وی با اشاره به ترکیب ناعادلانه هیات مدیره‌های شرکت.هایی مثل ایدرو و ایمیدرو افزود: در تقسیم هیات مدیره‌ها، منابع، داده‌ها و سرمایه استان‌ها باید لحاظ شود.

نماینده کلیبر و هوراند و خداآفرین در مجلس یادآور شد: منابع بانکی و پولی آذربایجان‌شرقی از رهگذر ارزش افزوده عمدتا نصیب استان نمی‌شود؛ چرا که توزیع منابع مالی در کشور کاملا نامتوازن و غیرعادلانه است که باید در این مورد تجدیدنظرهایی صورت گیرد.

حاتمی تصریح کرد: ایدرو و ایمیدور به عنوان بنگاه‌های قدرتمند و کلان  اقتصادی کشور سهمی در تولید ثروت ملی در آذربایجان ندارند و تنها تبعات منفی مسائل و مشکلات این‌ها نصیب آذربایجان می‌شود و حق‌السهمی در آذربایجان و تولید ثروت و گردش مالی این دیار ندارند.

نماینده کلیبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اذعان داشت: متاسفانه شاهد هستیم چهار درصد سهم کارفرمایی برای بازنشستگی به موقع و قانونی مشاغل سخت پرداخت نمی‌شود و کارگر مجبور است خودش پرداخت کند که تبدیل به ایپدمی در کشور شده است.

عناوین برگزیده