تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۵۲۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بی نصیبی آذربایجان از سرمایه گذاری 5.4 میلیارد یورویی ایمیدرو

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: در سال 1398به میزان 5.4 میلیارد یورو صنایع معدنی در کشور به بهره برداری رسیده که ظاهرا آذربایجان شرقی از این میزان سرمایه گذاری کاملا بی نصیب بوده است.
بی نصیبی آذربایجان از سرمایه گذاری 5.4 میلیارد یورویی ایمیدرو

به گزارش می متالز، یوسف داوودی در جلسه شورای گفت وگوی استان که با حضور وزیر صمت در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ما با تمام توان آماده کمک به صاحبان صنایع کل استان از دورافتاده ترین روستای استان تا تبریز پرافتخار هستیم.

وی افزود: کشور از هر زمان دیگر نیازمند فعالیت صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی است و در این شرایط سخت تحریم ها نقش اینها بسیار مهم است.

نماینده سراب متذکر شد: خانه های ما و جیب های ما با محصولات الکترونیکی کره جنوبی احاطه شده و بازار کشورهای همسایه ما را ترکیه و برخی کشورها در اختیار گرفته اند که باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی فکری به این اتفاقات کنیم.

وی با بیان اینکه بالای 40 درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به وزارت صمت و نقش این وزارتخانه بسیار مهم است، افزود: از این وزارتخانه تقاضا دارم  نتیجه تحقیق و تفحص مجلس دهم در مورد خودروسازی را مشخص کنند.

نماینده سراب در مجلس بر لزوم‌ توزیع عادلانه ثروت و بودجه در کشور تاکید و تصریح کرد: طبق اعلام رسمی ایمیدرو  در سال ۱۳۹۸ حدود 5.4 میلیارد یورو صنایع معدنی در کشور به بهره برداری شده، و سوال ما این است کدام یک از این صنایع در استان آذربایجان شرقی بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان متذکر شد: آلومینا در استان ما که بسیار زیاد است کاملا بلاتکلیف به حال خود رها شده است.

عناوین برگزیده