تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۵۲۹۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل نماینده مجلس خبرساز از وضعیت بورس + توصیه به حقوقی ها !!!

می متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که اخیرا" با اعلام پیشنهادی درباره دریافت مالیات جدید، خبر ساز شده بود ضمن تحلیل گذشته و حال بورس، توصیه ایی هم به شرکت های حقوقی کرد!!!
تحلیل نماینده مجلس خبرساز از وضعیت بورس + توصیه به حقوقی ها !!!

به گزارش می متالز، محمدرضا میرتاج الدینی که اخیرا" با پیشنهاد و سپس انصراف از دریافت مالیات از تراکنش های بیش از 10 میلیون تومان خبرساز شده بود، مانند برخی از نمایندگان و مسئولان دولتی وضعیت بورس را تحلیل کرد و گفت :رشد حبابی بورس در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری، برخی از صاحب نظران و کارشناسان و نمایندگان مجلس را نگران کرده بود .

وی ادامه داد: در آن زمان افزایش سرمایه برخی شرکت ها، صوری و نگران کننده بود. در حال حاضر هم رویکرد مجلس و نمایندگان این است که اعتماد را به بازار سرمایه برگردانده شود که برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم در جریان است . چرا که بازار سرمایه یکی از پایه های اقتصاد بوده و مردم باید بدانند که دولت، مجلس و قوه قضاییه از این بازار حمایت می کنند.

این نماینده مجلس برای بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه هم راه‌حل‌ اعلام کرد و توضیح داد: برنامه های صحیح می تواند این بازار را حفظ کرده تا به رشد طبیعی ادامه دهد. همیشه رشد حبابی نگران کننده است اما رشد طبیعی و تدریجی بازار سرمایه بستگی به سیاست ها و برنامه‌های دولت دارد.

میرتاج الدینی ادامه داد: حفظ برخی شرکت های سرمایه گردان (منظور بازارگردان) که بتواند بازار سرمایه را مدیریت کند به دست مدیریت عالی بورس است. سقف و کف واحدهای قابل عرضه و قابل خرید (منظور سهام و دیگر اوراق بهادار) از سوی شرکت های حقوقی یکی از عوامل اصلی و موثر است .

وی درباره عملکرد سرمایه گذاران حقوقی هم اظهار نظر کرد و گفت: شرکت‌های حقوقی نباید همچون مردم عادی عمل کنند که یک سهام را خریداری کرده و نوسانات ایجاد کرده و پس از مدتی سهام را خارج کرده و مشکلات ایجاد کنند . بلکه باید به فکر منافع و مصالح کشور نیز باشند.

این نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: نظارت موثر مجلس باتوجه به ابزار قانون اساسی و شامل سوال، استیضاح و...است . در بحث بورس هم مجلس به این سمت رفت و تذکرات جدی کتبی و شفاهی صورت گرفت ولی همیشه در نظارت‌ها یک رویکرد داریم و آن هم نظارت موثر است که باید طوری عمل کنیم که به نتیجه برسیم.

میرتاج الدینی افزود: در بحث بازار سرمایه نگاه مجلس و دولت یکی بوده و آن هم حمایت از بازار سرمایه است که باید اموال مردم حفظ و صیانت شده و نگران سرمایه گذاری در این حوزه نباشند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده