تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۵۳۳۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام فرآیند خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز در بوشهر

می متالز - کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اعلام فرآیند خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز در استان بوشهر خبر داد.
اعلام فرآیند خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز در بوشهر

به گزارش می متالز،  امید راستی در گفتگو با خبرنگاران از آخرین مهلت خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز تا پنجم بهمن ماه سال جاری 99 از طریق مراجعه به سامانه بهین یاب خبر داد و با اشاره به دستورالعمل اجرایی مصوبه مربوطه از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  بر اساس ابلاغ وزارت صمت اظهار داشت: فرایند خوداظهاری و پرداخت حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌های استخراج رمز ارز در سامانه بهین‌یاب فعال شده ‌است.

کارشناس حوزه استخراج رمز ارز در اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: دارندگان دستگاه‌های ماینر مکلفند نسبت به ‌ثبت مشخصات هویتی خود به‌همراه تعداد، نوع، مشخصات فنی، مدل و شماره سریال دستگاه‌ها(درصورت وجود و قابلیت احراز شماره سریال) اقدام نموده و باعنایت ‌به ماده 5 دستورالعمل فوق، حقوق و عوارض دولتی مربوط را حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ماه سال جاری پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: باعنایت به‌ضوابط موجود، استفاده از دستگاه‌ها صرفاً در محل‌های مجاز شامل شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر می‌باشد.

راستی گفت: درگاه پرداخت الکترونیکی حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌ها نیز پنجم دی ماه سال جاری عملیاتی شده و پرداخت‌های متقاضیان با موفقیت در حال انجام است و پس از پرداخت، گواهی پرداخت حقوق و عوارض دولتی با شماره شناسه یکتا برای هر یک از متقاضیان صادر می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری و نگهداری دستگاه‌های ماینر در مراکز فاقد مجوز تاکید کرد: دارندگان این دستگاه‌های می‌توانند حداکثر تا تاریخ پنجم اسفند ماه سال جاری نسبت به تعیین تکلیف دستگاه‌های خود به ‌یکی از روش‌ها اقدام نمایند.

راستی ابراز داشت: روش اول دریافت جواز تأسیس برای فعالیت استخراج رمز ارز در سامانه بهین‌یاب و استفاده از دستگاه‌ها در محل‌های مجاز پس از اخذ پروانه بهره‌برداری در داخل کشور و یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

کارشناس حوزه استخراج رمز ارز در اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در بیان روش دوم و سوم گفت: در روش دوم امکان واگذاری دستگاه‌ها به افراد دارای مجوز در سامانه و بارگذاری مستندات مربوط در سامانه وجود دارد و در روش سوم صادرات دستگاه‌ها به خارج از کشور و بارگذاری اسناد و مستندات مربوط در سامانه است.

عناوین برگزیده