تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۱۵۳۴۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مازوت کارخانه سیمان پیوند گلستان را هم به تعطیلی کشاند

می متالز - کارخانه سیمان پیوند گلستان بدلیل تامین نشدن سوخت گاز و حتی مازوت تنها پس از یک هفته آغاز به کار تعطیل شد.
مازوت کارخانه سیمان پیوند گلستان را هم به تعطیلی کشاند

به گزارش می متالز،  از اواخر آبان قطعی‌های گاز کارخانه سیمان پیوند گلستان آغاز شد که با نوسانات ایجاد شده، از لحاظ فرآیندی، آسیب بسیار جدی به عملکرد کوره این کارخانه وارد گردید، بطوریکه باعث توقف متعدد تولید و همچنین تحمیل هزینه‌های سنگین تعمیرات اساسی نسوز کوره شد.

‌چهرگانی مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان در این باره گفت: با اینکه خرید مازوت بسیار پر هزینه (هزینه ۵ برابری نسبت به گاز) و خارج از ظرفیت شرکت‌های سیمانی است، در کنار تحمل این موضوع توسط کارخانه، در حال حاضر سیاست شرکت پخش فرآوره‌های نفتی ایران مبنی بر تأمین سوخت برای نیروگاه‌ها می‌باشد و کلیه شرکت‌های حمل فرآورده‌های نفتی و ناوگان الزاماً برای حمل سوخت برای مراکز مزبور اختصاص داده شده اند.

او افزود: متاسفانه ناوگان استان گلستان علاوه بر پوشش استان، مجبور به خدمات دهی به استان‌های دیگر نیز شده اند، با وجود اینکه سیمان پیوند گلستان قرارداد حمل با این شرکت داشته، الزاماً بخشی از ظرفیت آن به سایر استان‌ها اختصاص یافته است.

با این اقدام سوخت رسانی به کارخانه سیمان پیوند گلستان امکان پذیر نبوده و ادامه این وضعیت موجب توقف کارخانه از صبح ۱۵ دی شد.

او با اشاره به اینکه سوخت گاز کارخانه برای تولید از ۲۴ آبان قطع بوده و بجز ۲-۳ روز گاز تامین نشده، مدیر کل گاز استان موضوع را دستور از مرکز عنوان می‌کند، اما در همین دوره کارخانه‌های سیمان همجوار از گاز استفاده میکردند.

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان اضافه نمود با وضعیت بوجود آمده و محدودیت موجودی کلینکر، این کارخانه دیگر قادر به ادامه تولید و تحویل سیمان نخواهد بود که این موضوع می‌تواند مشکلات و التهاباتی را بدنبال داشته باشد.

عناوین برگزیده