تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۰۰
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۵۳۵۰۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با هدف توسعه اکتشاف «روی» انجام می‌شود

آغاز پروژه ۳۶۰ میلیون یورویی سمینکور

می متالز - سمینکور، شرکت تولیدکننده مس و روی در پرتغال است که به‌تازگی پروژه جدید تولید روی به ارزش ۳۶۰ میلیون یورو را در دستور کار خود قرار داده است.
آغاز پروژه ۳۶۰ میلیون یورویی سمینکور

به گزارش می متالز، شرکت سمینکور که از حق انحصاری معادن نوس-کوروو در کاسترو وردا (شهری در پرتغال) برخوردار است، پروژه توسعه اکتشاف روی به ارزش ۳۶۰ میلیون یورو را در ماه جاری میلادی ژانویه ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد. دارنده این شرکت چندملیتی در گزارشی درباره عملکرد سمینکور و همچنین پیش‌بینی سال آینده، این خبر را اعلام کرده است. کنت نوریس، مدیرعامل سمینکور گفته است: «اگر همه‌چیز به‌صورت عادی پیش برود، پروژه توسعه اکتشاف روی، ژانویه آغاز خواهد شد.» به گفته این مدیرعامل کانادایی، برنامه‌ای که سمینکور در نظر گرفته‌ است، تعدادی از پیمانکاران کوچک را در یک برنامه زمانی مشخص وارد کار می‌کند. در این برنامه، شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای فاصله‌گذاری اجتماعی هم وجود دارد تا جلوی انتشار کرونا میان کارگران و افراد محلی گرفته شود. کنت نوریس گفته است که انتظار دارد این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایان برسد و تولید روی را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد.

برآورد‌های سمینکور برای سال آینده، تولید روی به‌صورت متمرکز، حدود ۷۰ هزارتا ۷۵ هزار تن است. این رقم در سال آینده با توجه به پروژه توسعه اکتشاف روی، افزایش خواهد یافت. طبق برآوردهای صورت گرفته، تولید روی در نوس-کوروو در سال ۲۰۲۲ افزایش ۶۶ درصدی خواهد داشت و به حدود ۱۱۵ هزار تا ۱۲۵ هزار تن خواهد رسید. انتظار می‌رود تولید روی تا سال ۲۰۲۳، به ۱۴۵ هزار تا ۱۵۵ هزار تن برسد؛ اما از طرف دیگر، تولید مس در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد. طبق برآوردها تولید مس در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار تن خواهد بود. در سال ۲۰۲۱ هم حدود ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار تن خواهد بود. به گفته مدیرعامل شرکت سمینکور، تولید مس این شرکت به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا کاهش‌یافته است؛ اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱، شرکت به وضعیت عادی خود برای تولید مس و روی بازگردد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده