تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۵۴۰
کد خبر: ۱۵۳۸۶۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آشنایی با انواع کرکره برقی اتوماتیک

می متالز - از کاربردهای درب کرکره‌ای، کرکره اتوماتیک درب سوله می باشد. کرکره برقی درب سوله با توجه به ابعاد بزرگ از تیغه‌های آلومینیوم سنگین به‌همراه موتور ساید زنجیری و صنعتی استفاده می‌شود.
آشنایی با انواع کرکره برقی اتوماتیک

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ انواع کرکره اتوماتیک را از سه نقطه نظر مورد بررسی قرار می دهیم و البته که قیمت انواع کرکره برقی را نیز با یکدیگر مقایسه خواهیم نمود.

  • انواع تیغه کرکره برقی
  • انواع موتور کرکره
  • انواع کاربرد کرکره برقی

انواع تیغه کرکره برقی

  • تیغه کرکره گالوانیزه فوم دار
  • تیغه کرکره آلومینیوم
  • کرکره فولادی
  • کرکره پلی کربنات شفاف
  • کرکره رول گیتر

کرکره گالوانیزه فوم دار

این نوع تیغه کرکره اولین سری تیغه‌های کرکره برقی می باشد. به‌دلیل وزن بالا فشار زیادی به موتور می آورد. همچنین به دلیل ساختار آهنی، زدگی در طول سالیان در آن دیده می شود. با توجه به اشکالات موجود امروزه بسیار کم‌مصرف می باشد و فقط در جاهایی که خاصیت عایقی بیشتر و انتقال حرارتی کمتری مورد نظر باشد از این تیغه استفاده می کنند.

کرکره آلومینیوم

این نوع تیغه کرکره پرمصرف‌ترین و در عین حال یکی از ارزان ترین تیغه های کرکره می باشد.  به دلیل عدم زنگ زدگی و وزن پایین خرابی آن بسیار کم است.  است و اگر از نوع مرغوب آن با ضخامت مناسب استفاده شود،  استحکام و خاصیت ضد سرقت بیشتر از کرکره های فولادی رایج دارد.

کرکره فولادی

این تیغه کرکره ها از جنس آهن می‌باشد و اگر با ضخامت مناسب استفاده شود ایمنی خیلی خوبی دارند. ولی به دلیل ساختار تک جداره، وزن بالا و فشار به موتور و زنگ‌زدگی توصیه می‌شود به جای این نوع تیغه از تیغه آلومینیومی سنگین استفاده شود.

تیغه کرکره پلی کربنات شفاف

این تیغه کرکره ها  گرانترین قیمت در میان سایر انواع تیغ را در دارا می باشد.  بسیار زیبا هستند و اگر با لینک لوله استیل به هم متصل شوند خیلی ایمن هستند.  همچنین صدای تولیدی این تیغه ها در حین حرکت بسیار کم است .

تیغه کرکره رول گیتر

این  نوع تیغه کرکره استحکام و ایمنی بسیار بالایی دارد. ولی  پس از مدتی به صدا می افتد و همچنین برای تعداد سیکل باز و بسته زیاد مانند پارکینگ و درب سوله اصلاً مناسب نیست. همچنین برای جاهای تبادل هوا نیاز است این کرکره برقی به‌خوبی جوابگو می باشد.

مقایسه قیمت انواع تیغه کرکره

ارزانترین نوع تیغه های کرکره ، تیغه کرکره آلومینیوم سبک که در حدود مترمربعی ۴۰۰ هزار تومان می باشد، سپس کرکره برقی گالوانیزه و فولادی در رنج قیمتی ۶۰۰ هزار تومان می باشند. سپس کرکره برقی آلومینیوم سنگین ۶ کیلویی در رنج قیمتی حدوداً ۶۸۰ هزار تومان می باشد. کرکره برقی رول گیتر متر مربعی ۷۵۰ هزار تومان می باشد. کرکره برقی پلی کربنات شفاف نیز کرکره برقی شیشه ای نیز معروف است در انواع مختلف از حدود متر مربع ۷۰۰ الی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می باشد.

انواع موتور کرکره برقی

به صورت کلی دو نوع موتور کرکره برقی با نامهای تیوبلار  و یا ساید زنجیری در بازار موجود می باشد. کرکره برقی ساید برای درب های بزرگتر و سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

انواع کاربرد کرکره برقی

  • کرکره برقی مغازه
  • کرکره برقی پارکینگ
  • کرکره برقی پنجره ویلا
  • کرکره برقی بالکن آپارتمان
  • کرکره برقی ضد سرقت درب ورودی
  • کرکره برقی درب سوله
  • کرکره برقی درب ورودی اداره و شرکت

کرکره برقی مغازه

کرکره برقی مغازه با انواع تیغه کرکره اجرایی است زیرا تعداد باز و بسته شدن کرکره در طول شبانه روز حداکثر 5-4 مرتبه می باشد و تیغه های کم مصرف و پرمصرف برای مغازه قابل اجرا است.

معمولاً از موتور ساید استفاده می شود تا در صورت خرابی بتوان کرکره مغازه را سریعاً تعمیر نمود و محل کسب مدت زیادی تعطیل نماید.

موردی که قیمت اجرای کرکره برقی مغازه را بالا می‌برد وجود تابلو و کرکره قدیمی می باشد. در بسیاری از پروژه ها  ناچاریم کرکره قدیمی را فک نماییم  و همچنین این تابلو را باز کرده، سپس کرکره جدید نصب شود و از نو تابلو بسته شود. پس اجرت نصب کرکره برقی مغازه و فروشگاه به مراتب بالاتر از کرکره برقی های دیگر است.

کرکره برقی پارکینگ

برای کرکره برقی پارکینگ از تیغه آلومینیوم مرگ گالوانیزه فوم دار که صدای کمی دارند استفاده می شود.  برای جاهایی که باز و بسته شدن درب پارکینگ کم است مثلاً برای آپارتمانهای تا حداکثر ۵ واحد از موتور توبلار و برای تعداد واحد بیشتر از موتور ساید صنعتی استفاده می شود. همچنین برای جاهایی که ورود نور مهم است از ترکیب کرکره آلومینیوم و پلی کربنات استفاده می شود.  همچنین برای برقی پارکینگ بسیار زیبا می شود.

مواردی که هزینه کرکره برقی پارکینگ و بالا می برند عبارتند از ریموت اضافه گاهی هزینه را با توجه به تعداد زیاد پارکینگ بسیار بالا میبرد و همچنین مدار فول آپشن و فتوسل جهت جلوگیری از برخورد ماشین با درب کرکره پارکینگ.

کرکره برقی پنجره ویلا

بسیاری از مالکین ویلاها وقتی به دنبال یک حفاظ سرقت برای پنجره های خود می باشند،  کرکره برقی نصب می کند.  کرکره برقی ویلا علاوه بر تامین امنیت زیبایی بسیار خاصی دارد  و اصلاً شکل ظاهری آن با حفاظ های آهنی و فرفورژه قابل مقایسه نیست.

اگر در حین ساخت ویلا هستید پس از نصب فریم انتظار برای پنجره دوجداره ویلا، می‌توانید، کرکره برقی را نصب کنید.  ولی اگر ویلا ساخته شده است باید شاسی‌سازی روی نما انجام شود.

کرکره برقی بالکن آپارتمان

یکی از بهترین حفاظ ها برای بالکن آپارتمان کرکره برقی بالکنی می باشد. کرکره برقی بالکن علاوه بر اینکه ساختمان ما را ضدسرقت می کند در زمانی که میخواهیم از بالکن لذت ببریم بالا می‌رود و هیچ مانعی بر سر راه دید ما به مناظر دور دست وجود نخواهد داشت. همچنین اگر گل و گیاهی در بالکن داشته باشیم در فصل زمستان دمای بالکن آنچنان پایین نخواهد رفت که گیاهان درون بالکن ما یخ بزنند و از بین برود.

کرکره برقی پنجره و همچنین کرکره برقی بالکن معمولاً از تیغه های پلی‌کربنات استفاده می‌شود که این چیزها علاوه بر حالت شیشه ای که دارند بسیاری ایمن نیز می باشد.

یکی از چالش هایی که در هنگام نصب کرکره برقی بالکن وجود دارد حمل کرکره از طبقه همکف به طبقات بالا می باشد اما ممکن است هزینه های اضافی جهت جابجایی تجهیزات برای شما در بر داشته باشد.

کرکره برقی درب ضد سرقت ورودی

یکی دیگر از کاربردهای کرکره برقی نصب آن به عنوان حفاظ درب ضد سرقت آپارتمان می باشد. معمولاً این حفاظ را طریقه پلی کربنات عسلی رنگ رنگ و یا تیره آلومینیوم طرح چوب و یا قهوه ای تیره کد ۸۰۱۴ می سازند. با توجه به ابعاد کوچک و شکل ظاهری از موتور تیوبلار برای این نوع کرکره برقی ها استفاده می شود.

یکی از چالش هایی که قیمت کرکره برقی ها را بالا می برد و نصب کاور رول و همچنین حمل کرکره از طبقه همکف به طبقات بالا می باشد.

کرکره برقی درب سوله

از کاربردهای درب کرکره ای،  کرکره اتوماتیک درب سوله می باشد. کرکره برقی درب سوله با توجه به ابعاد بزرگ از تیغه های آلومینیوم سنگین به همراه موتور ساید زنجیری و صنعتی استفاده می شود.

یکی از چالش‌های نصب درب کرکره ای برقی برای سوله ابعاد بزرگ این در پا می باشد که باید به گونه ای مستحکم طراحی شوند که در برابر باد و طوفان از بین نروند. با توجه به اینکه اکثر سوله ها در شهرکهای صنعتی هستند حمل کرکره برقی بزرگ تا آنجا و نصب این درب ها برای ورودی های بزرگ توسط نیروی انسانی یکی از چالش ها میباشد.

کرکره برقی درب ورودی اداره و شرکت

معمولاً بسیاری از ساختمان های ادارات و شرکت های بزرگ دارای درب اتوماتیک شیشه ای می‌باشد. ولی درب های اتوماتیک شیشه ای امنیت چندانی در هنگام شب ندارد. پس ایمنی این درب ها را نصب کرکره برقی ورودی اداره  بالاتر می‌برند. اگر در هنگام شب همچنان حراست و کنترل فیزیکی در شرکت فعال است بهتر است از کرکره برقی های پلی کربنات استفاده شود تا آنها به فضای بیرون داشته باشند. ولی اگر در هنگام شب کسی در مجموعه ساکن نیست بهتر است از کرکره برقی های فلزی از جمله کرکره آلومینیوم و یا کرکره برقی پولادی استفاده شود.

عناوین برگزیده