تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۳۹۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۸ هزار قطعه توسط مس برای حمایت از صنایع داخلی بومی سازی شد

می متالز - مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران حمایت خود را از صنایع داخلی استان کرمان با بومی سازی ۸ هزار قطعه اعلام کرده است.
۸ هزار قطعه توسط مس برای حمایت از صنایع داخلی بومی سازی شد

به گزارش می متالز، اردشیر سعد محمدی جمعه (19 دی) در نشست با وزیر صنعت در مجتمع مس سرچشمه بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس امروز 2 میلیارد و 480 میلیون یورو به اضافه 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید را شروع کرده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: به لحاظ اقتصادی میزان درآمد این شرکت امروز نزدیک به 2 میلیارد دلار است و در 5 سال آینده این رقم به 4.5 (چهارو نیم) میلیارد دلار می رسد و رشد 2.5 ( 2 و نیم) برابری اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: هدف دیگر شرکت مس ایران این است که جزو 10 شرکت برتر دنیا قرار گیرد؛ لذا اگر درآمد مس ایران به 4.5 میلیارد دلار برسد در واقع جزو 10 شرکت مس دنیا قرار خواهد گرفت؛ همچنین هدف دیگر در شرکت مس ایران در بحث نوآوری صنایع پائین دستی است که در این راستا از نخبگان استان کرمان و کشور استفاده می شود تا در صنایع هایتک به طرح های جدیدی دست یابیم.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه ظرفیت کنسانتره مس در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار تن است که  با انجام طرح ها به 2 میلیون و 500 هزار تن در کشور خواهد رسید؛ خاطرنشان کرد: استان های یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی در دستور کار اکتشافات قرار دارند تا به تولیدات مس اضافه شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت مس برنامه ریزی کرده است تا بتواند میزان تقریباً 2 درصد از فروش بین المللی را از آن ایران کند؛ بیان کرد: کیفیت مس ایران در دنیا به بالاترین سطح رسیده است و به بازارهای ترکیه ورود کرده است، مس ایران با عیار 99.99 تولید می شود و در صنایع نانو مشتری خاص خود را دارد.

سعد محمدی با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 23 میلیون و 300 هزار تن مس تولید می شود افزود: سهم ما در دنیا 1.1 درصد است و می خواهیم آن را به 2 برابر افزایش دهیم که در این راستا سال آینده در استان کرمان راه اندازی  3 کارخانه در معادن دره آلو، دره زار و کارخانه تولید کنسانتره 72 هزار تنی حاصل از سرباره های مس در استان کرمان در دستور کار است تا به عدد مطلوب خود برسیم.

وی تصریح کرد: به امید خدا  روش ipcc  که به عنوان هِد معدنی کشور است و سیستم بار را به طور مکانیزه شکل می دهد و از نظر ایمنی هم دارای  استاندارد دنیا است که برای نخستین بار در مس سرچشمه اجرا می شود، سیستم انتقال بار کاملا" مکانیزه شکل می‌دهد از نظر ایمنی انتقال پیوسته بار صورت می‌گیرد که معادن بزرگ دنیا از این سیستم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: به ناوگان حمل و نقل معادن مجتمع مس سرچشمه 40 دستگاه تراک با ظرفیت 136 تن اضافه شده است و به دنبال این هستیم که تراک های 240 تنی برای اولین بار در کشور در سرچشمه راه اندازی کنیم که به عنوان لیدر معدنی، منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل بار در معادن می  شود طراحی آخرین دستاوردهای روز دنیا را فراهم کردیم.

وی ادامه داد:  مس سرچشمه امروز به عنوان هفتاد و چهارمین معدن بزرگ دنیا محسوب می شود که در حال برنامه ریزی هستیم تا این معدن را به بیست و هشتمین رده در سطح دنیا طی 4 سال آینده برسانیم که اتفاق بزرگی است.

سعدمحمدی بیان کرد: ما به زودی نمایشگاه دائمی در رفسنجان برپا خواهیم کرد که تمام قطعات بومی را در آن به نمایش می گذاریم و حمایت خواهیم کرد، کامیون هایی که از خارج خریداری کردیم  تمام بدنه های آن ها داخل سازی خواهد شد، در سال گذشته  گذشته یک هزار قطعه را بومی سازی کردیم و از ابتدای بومی سازی در رفسنجان تا کنون 8 هزار قطعه را بومی سازی کردیم و با حمایتی که از صنایع داخلی می کنیم زمینه بومی سازی را به طور جدی فراهم کردیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اجرای طرح های ورزشی از سوی مجتمع مس سرچشمه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: 3 ورزشگاه در استان کرمان در حال راه اندازی است که یکی با  ظرفیت 30 هزار نفره در شهر کرمان و 2 ورزشگاه دیگر هم هر کدام با ظرفیت 15 هزار نفره در شهرهای رفسنجان و شهربابک در حال راه اندازی است؛  ضمن اینکه 70 زمین چمن مصنوعی هم در روستاهای استان نصب شده است تا برای جوانان علاقمند به ورزش کاری انجام شده باشد این حمایت ها ادامه دارد.

عناوین برگزیده