تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۴۶۵
کد خبر: ۱۵۴۰۷۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

عوامل موثر در قیمت پارتیشن شیشه‌ای اداری

می متالز - پارتیشن شیشه‌ای با یک رویکرد مینیمال و ساختاری به ظاهر بسیار ساده امروزه وارد بازار کشور شده است.
عوامل موثر در قیمت پارتیشن شیشه‌ای اداری

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از پارتیشن ساز، بخش اصلی پارتیشن‌های شیشه‌ای را شیشه‌های ۱۰ میلیمتری سکوریت شده تشکیل می‌دهند که این شیشه‌ها توسط یک پروفیل آلومینیوم به دیوار، کف و سقف نصب می‌شوند. در نهایت اتصالات مخصوصی بین شیشه‌ها قرار می‌گیرد که بسته به نوع پروفیل پارتیشن این اتصالات متفاوت می‌باشند. درب‌های پارتیشن دارای یک چهارچوب مجزا بوده که هم محلی برای نصب لولا به شمار می آیند و هم در بالا بردن شکست صدای محیطی نقش بسزایی را ایفا می‌نمایند. یراق آلات بسیار متنوعی برای درب‌های پارتیشن شیشه‌ای فریم لس وجود دارد که با نظر کارفرما انتخاب می‌شود.

از آنجایی که این نسل از جداکننده‌های اداری از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شوند بنابراین همگی از آیتم‌های مؤثر در  قیمت پارتیشن شیشه ای به شمار می آیند که در ذیل به تفکیک به آنها خواهیم پرداخت.

شیشه

مطابق با نیاز مدیران و افراد مختلف در دفاتر کار و شرکت‌ها به نور طبیعی محیطی، شیشه به عنوان عضو اصلی این دسته از پارتیشن‌ها به حساب می‌آید و بیشترین سطح از مواد و متریال به کار رفته در پارتیشن‌ها را تشکیل می‌دهد. استفاده از شیشه در اغلب پارتیشن‌های جداکننده اداری علاوه بر آنکه موجب بهتر دیده شدن وسعت فضا می‌گردد، بهره بردن از نور طبیعی روز را برای تمامی قسمت‌های دفتر کار امکان پذیر می‌نماید. یکی دیگر از مواردی که در خصوص پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال مدیران شرکت‌ها قرار گرفته است امکان دید مستقیم به تمامی بخش‌های فضای داخلی شرکت می‌باشد تا به صورت تمام و کمال شاهد عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود باشند و به بهترین نتیجه ممکن دست یابند.

توصیه می‌گردد در پارتیشن های شیشه ای فریم لس از شیشه سوپر کلیر با قطر ۱۰ میلیمتر که فرآیند سکوریت روی آن انجام گرفته است استفاده شود. به همین منظور و برای درک بهتر توضیحاتی از تعاریف فوق به شرح ذیل عنوان می‌گردد.

شیشه‌هایی که امکان استفاده در پارتیشن‌های شیشه‌ای را دارا هستند براساس استانداردهای کشورهای مختلف با قطرهای ۸، ۱۰ و ۱۲ میلیمتر تولید می‌گردند و در پارتیشن‌های فریم‌لس شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ایران خط تولید شیشه‌های سکوریت بر اساس ۱۰ میلیمتر تعریف شده است، البته این بدان معنا نیست که سایر سایزهای قطر شیشه در بازار ایران وجود ندارد ولی بر اساس تجربه به دست آمده استفاده از شیشه با قطر ۱۰ میلیمتر برای همه توصیه می‌گردد چرا که نتیجه موفقی را در بر خواهد داشت.

از دیگر مشخصات شیشه‌های مناسب برای بکارگیری در پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس شیشه سوپر کلیر می‌باشد. سوپر کلیر به شیشه‌هایی اطلاق می‌گردد که در سطح ظاهری فاقد هر گونه موج و دون و یا هر گونه ایرادی که موجب تغییر در مسیر عبور نور یا خطای دید گردد، گفته می‌شود. به دلیل اینکه در پارتیشن‌های شیشه‌ای فاصله کاربر تا شیشه بسیار کم است لزوم استفاده از شیشه‌های سوپر کلیر بیشتر احساس می شوئ.

شیشه‌های مورد نیاز پارتیشن‌های فریم لس باید طبق استانداردهای جهانی سکوریت شوند. سکوریت شدن شیشه‌ها به این معناست که به واسطه شک حرارتی که به شیشه‌ها داده می‌شود در زمان شکست به قطعات حدوداً یک سانتی متری تبدیل می‌شوند تا در هنگام فرو ریختن شیشه‌ها در اثر ضربه، آسیب جدی به افراد یا لوازم پیرامون خود وارد ننمایند.

یکی از نکاتی که اغلب به آن اشاره‌ای نمی‌شود برش شیشه‌های پارتیشن می‌باشد. دقت بسیار بالا برای سیستم برش شیشه پارتیشن الزامی است و آن به این دلیل است که در زمان نصب شیشه‌ها بدون هیچ گونه درز یا منفذی کنار یکدیگر قرار گیرند. این سیستم‌های برش بسیار دقیق در داخل کشور بسیار محدود می‌باشند و استفاده از آنها منوط به پرداخت هزینه‌های بیشتر و همچنین صرف زمان می‌باشد که برای داشتن ظاهری زیبا و یکدست در پارتیشن شیشه‌ای اداری خود ارزش آن را دارد.

فریم بندی

اول باید بدانیم در پارتیشن‌های شیشه‌ای، فریم بندی چیست و چه کاربردهایی دارد. اصولاً برای این مدل پارتیشن‌ها از یک فریم در اطراف شیشه‌ها استفاده می‌شود. این فریم نگهدارنده شیشه‌های پارتیشن به شمار می‌آید و معمولاً از جنس آلومینیوم هستند. انتخاب آلومینیوم برای متریال فریم‌ها بیشتر به لحاظ تطابق انبساط طولی شیشه و آلومینیوم می‌باشد. این پروفیل‌های آلومینیومی از تنوع بسیار زیادی برخوردار می‌باشند که به شرح برخی از فریم‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

*پاسارها یا فریم‌های یکپارچه: این فریم‌ها دارای سطح مقطع‌های متنوعی ازجمله مربع و نیم دایره هستند که قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. شیشه‌ها برای نصب در این پارتیشن‌ها به صورت کشویی کنار هم قرار می‌گیرند و این موضوع بزرگترین مشکل این پارتیشن‌ها محسوب می‌شود زیرا برای تعویض و یا جابجایی شیشه‌ها می‌بایست کل پارتیشن از هم باز شود.

*فریم‌های شیشه دوتکه: با توجه به مشکلات ایجاد شده در فریم‌های یکپارچه فریم‌های دو تکه‌ای طراحی شد که این فریم‌ها از دو قسمت بدنه و درپوش تشکیل می‌شوند و برای نصب آن باید ابتدا فریم بدنه به صورت تراز در اطراف پارتیشن‌ها نصب می‌شد و شیشه‌ها بر روی بدنه فریم قرار گیرد و سپس درپوش برروی بدنه مستقر گردد تا شیشه‌ها را بر روی آن ثابت نماید. نیاز به این درپوش بیشتر در زمان تعویض شیشه احساس می‌گردد زیرا با باز کردن آن به سادگی می‌توان شیشه معیوب را تعویض نمود.

فریم های دو تکه شیشه با توجه به ابعاد و پوشش سطح آن برآورد های بسیار متفاوتی دارند هرچه پروفیل باریک تر و ظریف تر باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد ( البته به شرط آنکه تحمل وزن شیشه را داشته باشد) . مشخصات رنگ بندی و یا آبکاری که برای پوشش نهایی پروفیل ها در نظر گرفته می شوند هم تضمین کننده زیبایی و کیفیت پروفیل ها می باشند و هم در برآورد قیمت نهایی پروفیل ها تاثیر بسزایی دارد .

- فریم چهارچوب در: فریم های طراحی شده در اطراف درب های ورودی علاوه بر زیبایی کاربردهای بسیاری دارند که از آن جمله می توان به بالا بردن میزان شکست صدای پارتیشن اشاره نمود. در سیستم های قدیمی برای جلوگیری از برخورد شیشه درب با سایر قسمت های مجاور آن می بایست یک فاصله 1 الی 2 سانتی متری به عنوان بادخور در اطراف درب ایجاد می شد ولی در سیستم های امروزی دماغه ای در داخل پروفیل چهارچوب درب تعبیه شده تا بادخور اطراف شیشه های درب را پوشانده و موجب ایجاد شکست صدای بیشتری شود .

- زهوار پلی کربنات: پارتیشن های شیشه ای اداری در طول یکی دو سالی که به بازار عرضه شده اند با تغییرات بسیاری مواجه گردیده اند و این تغییرات معمولاً به لحاظ قیمتی ایجاد شده است. ابتدا در محل اتصال بین دو شیشه پروفیل بسیار باریک آلومینیومی قرار می گرفت تا شیشه ها را به هم متصل نماید که به دلیل دید بسیار بدی که ایجاد می نمود خیلی سریع به دست فراموشی سپرده شدند و جای آنها را پروفیل هایی از جنس پلی کربنات شفاف گرفتند . این پروفیل ها با گذشت کمتر از یک سال دچار تغییر رنگ می شدند و ظاهر بدی را برای پارتیشن ایجاد می نمودند که آنها هم در حال فراموشی هستند . آخرین متد برای اتصال شیشه استفاده از چسب های شیشه ای رنگ و شفاف است که تاثیر قابل توجهی در قیمت نهایی پارتیشن های فریم لس داشته اند .

یراق آلات درب پارتیشن شیشه ای

درب جزو لاینفکی از پارتیشن تمام شیشه محسوب می شود. درب های شیشه ای چه از نظر مواد و متریال و چه از نظر ابعاد و قطر ، عنوانی جدا از پارتیشن ها ندارند و اعلام قیمت جداگانه برای درب ها فقط به منظور سردرگمی خریدار است ولی یراق آلات درب به دلیل تنوع در مدل ، رنگ و شرکت تولید کننده دارای برآورد قیمت های متفاوتی هستند و می بایست به صورت جداگانه در برآورد قیمت ها جای گیرند و قیمت دهی آنها به عوامل مختلفی از جمله قیمت ارز بستگی دارد . در حال حاضر یراق آلات پارتیشن با ظاهری مشابه دارای تولید کننده های متفاوتی از کشور چین گرفته تا کشورهایی دارای تکنولوژی مانند ایتالیا و آلمان هستند که تفاوت قیمت بسیار زیادی با هم داشته و از طرف دیگرکیفیت های بسیار متفاوتی نیز دارند.

همانطور که متوجه مشخصات و جزئیات پارتیشن‌های شیشه‌ای شده‌اید تفاوت‌های موجود در جزئیات، تأثیر بسزایی در قیمت نهایی پارتیشن شیشه ای تک جداره خواهند داشت، مانند تمامی محصولاتی که از آنها استفاده می‌نمایید. به دلیل اینکه بیشترین قسمت این نسل از پارتیشن‌ها را شیشه تشکیل می‌دهد بهتر است از محصولات با کیفیت تر در زمینه فریم آلومینیوم و یراق‌آلات استفاده نمائید تا نتیجه دلخواه حاصل گردد.

عناوین برگزیده