تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۵۴۰۸۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌و‌ساز در مشهد

می متالز - معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: رعایت چهار عامل اچ.اس.ای برای جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌و‌ساز در این کلانشهر ضروری است.
جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌و‌ساز در مشهد

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد درخصوص ایجاد آلودگی صوتی به‌وجود آمده در شهر به‌ دلیل ساخت‌وسازهای صورت‌گرفته، اظهار کرد: هر پروانه ساخت‌وسازی که صادر می‌شود باید مسیر نظام مهندسی را طی کند.

وی افزود: تمامی مهندسان ناظر در حوزه معماری، عمران و تأسیسات، دوره‌های اچ.اس.ای را گذرانده‌اند که در این دوره‌ها چهار عامل مهم برای کارگزاران ساختمانی و افراد پیرامون پروژه درنظر گرفته می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با اشاره به این چهار عامل، تصریح کرد: این موارد شامل عوامل فیزیکی، زیست‌محیطی، شمیایی و آرگونومیک می‌شود که همه موارد باید در ساخت‌و‌ساز رعایت شود.

وی با بیان اینکه وقتی این دوره توسط مهندسان گذرانده می‌شود، انتظار می‌رود که در هر کارگاهی (داخل و خارج شهر) این چهار عامل کنترل شود، ادامه داد: مهندس ناظر هر پروژه باید مراقب باشد که کارفرما تمامی مواردی که موجب تولید آلودگی صوتی می‌شود را در مکانی معین و خارج از شهر انجام دهد؛ به‌طور مثال سنگ‌های مورد استفاده در ساختمان باید از قبل در کارخانه برش بخورد و در محل ساخت‌و‌ساز صورت نگیرد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه تمامی وظایف فوق برعهده مهندسان ناظر هر پروژه ساخت‌و‌ساز است، تصریح کرد: نمایندگان وزارت کار و بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط باید عملیات نظارت را در کنار آن انجام دهند.

وی گفت: شهرداری فقط پروانه ساختمانی را صادر می‌کند و بررسی موارد مذکور جزو قوانین نظام مهندسی است.

عناوین برگزیده