تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۵۴۲۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر صمت اعلام کرد:

صنایع مس، پتروشیمی و غذایی در دوره تحریم به کشور کمک کرد

می متالز - رزم حسینی گفت: اگر صنایع مس، پتروشیمی و صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم‌ از دوره تحریم‌ عبور کنیم‌.
صنایع مس، پتروشیمی و غذایی در دوره تحریم به کشور کمک کرد

به گزارش می متالز، علیرضا رزم‌ حسینی، جمعه (۱۹دی) در نشستی در مجتمع مس سرچشمه ضمن تسلیت به مناسبت نخستین‌ سالگرد شهادت سردار دل ها افزود: شهید سلیمانی در جبهه ها در راه خدا و اسلام جهاد کرد و راه او باید الگویی‌ برای نسل جوان‌ و آینده باشد ما در آینده  خواهیم‌ دید که دشمن به سزای عمل ننگین‌ ترور حاج‌ قاسم سلیمانی خواهد رسید.

وزیر صمت در ادامه بیان کرد: معادن کشور یکی از ذخایر مهم و اثر گذار در حوزه توسعه است و همانطور که صنعت در ۱۲۰ سال گذشته حرکت توسعه ای آغاز کرده معادن هم‌ در چند دهه اخیر توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در صنایع مادر مانند مس و فولاد امروز می بینیم که در کشور ۳۰ میلیون تن فولاد و ۲۸۰ هزار تن کاتد تولید می شود؛ گفت: عملیات اجرای پروژه های جدید در مس سرچشمه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده و شرکت های مادر با شرکت های صنعتی بزرگ، محور توسعه ای منطقه هستند.

رزم‌ حسینی افزود: باید به سمتی برویم مدلی اجرا شود که شرکت‌ های بزرگ در کشور ایجاد شوند؛ شرکت ملی صنایع مس ایران از شرکت ‌های مهمی است که می تواند به عنوان محور توسعه استان و کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اقتصاد بین‌ الملل‌، ایران در حوزه توسعه و اکتشافات‌ خوب عمل کرده است در دوران‌ تحریم‌ با حرکت یک جانبه و خیانتی که ترامپ کرد و از برجام‌ خارج شد اگر صنایع مس، پتروشیمی و صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم‌ از دوره تحریم‌ عبور کنیم‌ لذا ملت ایران‌ مقاومت کرد و در ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشتیم و در حوزه تولید خودرو هم ۲۸ درصد رشد داشتیم.

وی بیان کرد: در ۹ ماه گذشته رشد صنعت و معدن کشور به ۵/۴ درصد رسید و برآورد می کنیم تا پایان سال این‌ رقم به ۶ درصد افزایش خواهد یافت و این حرکت صنعتی در کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم رشد داشتیم.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: در حوزه تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی متوجه نه تنها ایران که متوجه دنیا شد و امیدواریم با تولید واکسن کرونا و ریشه کن شدن‌ این‌ ویروس، بخش تجارت کشور هم نجات پیدا کند.

رزم‌ حسینی گفت: صادرات کالا از ایران در ۹ ماهه اخیر افزایش پیدا کرده و تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهد داشت.

عناوین برگزیده