تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۵۴۲۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس

شرکت مس پیشروترین صنعت در حوزه مسوولیت اجتماعی

می متالز - محمدرضا کافی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس در میزگردی که با عنوان بررسی عملکرد شرکت مس در حوزه مسوولیت اجتماعی در سومین همایش فلزات غیر آهنی برگزار شد گفت: مسوولیت اجتماعی یک مفهوم مدرن است که در حدود نیم قرن عمر دارد و همزمان با رشد صنایع ایجاد شد و به عنوان تعهد و وظیفه صنایع و شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.
شرکت مس پیشروترین صنعت در حوزه مسوولیت اجتماعی

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، کافی با بیان این‌که مسوولیت اجتماعی به صورت کلی نوعی تعهد در قبال کارکنان، مردم، بازار هدف و محیط ‌زیست و ... قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ولی این مفهوم در کشور ما به دلیل چالش‌هایی از قبیل بودجه، باور مدیران، اعتقاد دست اندرکاران و تصمیم‌گیران، زودبازده نبودن و البته غیرقابل محاسبه بودن اثرات مثبت آن در بسیاری از مواقع با مانع روبرو می‌شود یا صرفاً به صورت یک نمایش رسانه‌ای و تبلیغاتی در می‌آید که در کنار غیراخلاقی بودن این رفتار، این موضوع کلیدی را از مفهوم واقعی خود تهی می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بزرگ دنیا از مسوولیت اجتماعی در حوزه برندینگ و گسترش کسب و کار استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای نمونه بررسی شیوه عمل شرکتی مانند سامسونگ نشان می‌دهد که آنها «خوشنامی  برند» را به عنوان یکی از اهداف کلیدی در حوزه مسوولیت اجتماعی تعریف کرده‌اند.

به گفته کافی، مدیران این شرکت به‌رغم علم به اینکه در برخی روستاهای محروم کشورهای آفریقایی بازار هدف قابل توجهی از نظر مالی ندارد، ولیکن با تهیه آمبولانس‌هایی که نشان سامسونگ دارند و خدمات پایه و ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند، از خود نه تنها در نزد این جوامع، بلکه نزد ناظران بین‌المللی و رسانه‌های جمعی، تصویری خوشایند ارائه می‌کنند. این آمبولانس‌ها به صورت سیار به روستاهای محروم سر می‌زنند و خدمات ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند بدون اینکه انتظار بازخورد و پاداش آنی مانند خرید محصولات سامسونگ داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس با تاکید بر این‌که این رویکرد از مسوولیت اجتماعی که تلاش در گشترش مفوم خوشنامی کسب و کار داشته باشد در ایران بسیار کم است اظهار داشت: همین مورد مصداقی است که نشان می‌دهد «مسوولیت اجتماعی» دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده است که در صورت آنکه مدیران هوشمند روابط عمومی بتوانند آن را برابر نیازهای جامعه هدف تعریف کنند، و نه تنها گره از مشکلات مردم باز کنند بلکه قلب آنها را هم فتح می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت مس در حوزه مسوولیت اجتماعی اظهار داشت: شرکت مس در سال‌های اخیر در مسیر متفاوتی از مسوولیت اجتماعی گام بر داشته است به‌طوری‌که که این شرکت جزو پیشروترین صنایع در کشور بوده که مقوله «مسوولیت اجتماعی» را با همدلی مدیران ارشد و همراهی کارکنان فرهیخته به عنوان یک استراتژی پیش گرفته و آن را از موضوعی تئوریک به اقدامی عملی تبدیل کرده است.

کافی بیان کرد: در اثر این سیاست‌ها امروز می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم توانسته‌ایم یک مفهوم وارداتی را همسو با اقتصاد مقاومتی بومی سازی کنیم.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس این یک ادعای صرف نیست. بر اساس آمار، ارقام و دستاوردها یک موفقیت برجسته است که شرکت ملی صنایع مس با حمایت‌های خردمندانه مدیران ارشد و دقت عمل، فضاسنجی و پشتکار همکاران در روابط عمومی به آن دست یافته‌است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده