تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۲۵
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۱۵۴۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس اسبق اداره صنعت و معدن شهرستان رفسنجان:

توانایی تامین 30 درصد از قطعات فلزی مورد نیاز مس سرچشمه در رفسنجان

می متالز - رئیس اسبق اداره صنعت و معدن شهرستان رفسنجان تأکید کرد: با توجه به توانایی که در شهرستان رفسنجان وجود دارد این شهرستان می تواند 30 درصد از قطعات فلزی مورد نیاز مس سرچشمه را تامین کند.
توانایی تامین 30 درصد از قطعات فلزی مورد نیاز مس سرچشمه در رفسنجان

به گزارش می متالز، حسن محمدی در حاشیه بازدید جمعی از فعالان صنعتی شهرستان رفسنجان از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: قبل از این بازدید، یک جلسه هم اندیشی با مسوولین مجتمع مس برای توسعه صنایع قطعه سازی و ریخته گری و کارهایی که می توانیم برای مس انجام دهیم برگزار شده بود و امروز در این رابطه بازدیدی از مجتمع انجام گرفت.

وی افزود: هدف از این بازدید این است که فعالان صنعتی رفسنجان قطعات مورد نیاز شرکت مس را دیدن کنند و در خصوص تولید آنها اگر امکانش را در حال حاضر دارند این اقدام را صورت داده و اگر فعلاً ساخت آنها برای واحدشان مقدور نیست در این خصوص سرمایه گذاری کنند تا ان شاء الله شهر رفسنجان بوسیله مجتمع مس سرچشمه صنعتی شود.

این فعال صنعتی در پاسخ به این سوال که آیا رفسنجان ظرفیت و توانایی تأمین قطعات صنعتی مورد نیاز مس سرچشمه را دارد، توضیح داد: اگر به پیشینه رفسنجان مراجعه کنیم می بینیم شهرستان رفسنجان در تولید ادوات کشاورزی بسیار قوی بوده است و با امکاناتی که در شهرستان رفسنجان برای تولید قطعات فلزی دارد می تواند تقریباً 30 درصد نیازهای مس سرچشمه را پاسخگو باشد.

محمدی در ادامه با ذکر مثالی از توانایی شهرستان در بخش صنعتی یادآور شد: با توجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری مس بزودی در شهرک صنعتی رفسنجان تولید گلوله صنعتی به شکل رول فرمینگ و همچنین تولید گلوله 125 و 110 و 100 راه اندازی می کند لذا این توانایی وجود دارد.

رئیس اسبق اداره صنعت و معدن شهرستان رفسنجان تأکید کرد: با توجه به توانایی که در شهرستان رفسنجان وجود دارد این شهرستان می تواند 30 درصد از قطعات فلزی مورد نیاز مس سرچشمه را تامین کند.
 


محمدی در بیان درخواست فعالان صنعتی شهرستان از مدیران مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد: مدیران مس باید به یاری فعالان صنعتی شهرستان بیایند و ارتباط بین کارگاههای صنعتی شهرستان و بازرگانی شرکت ملی صنایع مس به شدت افزایش یابد و توانایی که نیروهای رفسنجانی دارند و می توانند روی آنها سرمایه گذاری کنند از طریق مس به آنها اعلام شود.

منبع: روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده