تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۱۵۴۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صمت استان همدان:

۱۰۰ میلیون دلار کالا از استان همدان به خارج از کشور صادر شد

می متالز - معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری استان در ۹ ماه نخست سال جاری، گفت: مواد پتروشیمی، کشمش، فروسیلیس، موتور کولر آبی، شیرخشک صنعتی، وازلین بهداشتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی ۱۰ محصول صادراتی برتر استان هستند.
۱۰۰ میلیون دلار کالا از استان همدان به خارج از کشور صادر شد

به گزارش می متالز، «آقایار فراشی» روز دوشنبه در یک نشست خبری که با حضور خبرنگاران در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: ارزش کالای وارداتی به استان همدان در این مدت نیز  ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار دلار کالا ثبت شده است.

وی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در راستای اشتغالزایی و رونق و جهش تولید در سطح استان، تصریح کرد: برهمین اساس و با توجه به اقدامات حمایتی انجام شده ۲ هزار و ۷۵۷ فرصت شغلی در بخش اصناف این استان ایجاد و زمینه اشتغال بکار این تعداد در واحدهای صنفی فراهم شده است.

فراشی تصریح کرد: این افراد با مجوزهای صادر شده از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به جمعیت شاغل در واحدهای صنفی اضافه شدند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان همچنین به پرداخت چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات رونق تولید به اصناف اشاره کرد و گفت: این تسهیلات بانکی با هدف بهبود اوضاع کسب و کار به واحدهای صنفی فعال و واجدشرایط استان پرداخت شده است.

فراشی تاکید کرد: علاوه براین تسهیلات پرداختی، سه هزار و ۳۳۲ واحد صنفی دیگر در استان همدان برای دریافت تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

او همچنین به اشتغال ۴۵ هزار بافنده در عرصه تولید قالی و فرش دستباف استان همدان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۳۰ نفر بیمه شده اند و مابقی فعالان این عرصه نیز در صورت تمایل تحت پوشش خدمات بیمه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پنج دوره آموزشی ویژه قالیبافان طی سال جاری و به رغم محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در استان همدان برگزار شده، افزود: درهمین ارتباط پنج تور مسافرتی بازدید از نمایشگاه تولیدات دیگر استان‌های کشور نیز برای فعالان بخش قالی و فرش دستباف استان همدان برگزار شده است.

عناوین برگزیده