تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۵۵۰۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست سازمان صمت استان لرستان:

اولویت نخست سازمان صمت لرستان احیا واحدهای راکد است

می متالز - سرپرست سازمان صمت استان لرستان اعلام کرد: اولویت اول سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بازگرداندن مجدد واحدهای راکد و غیر فعال به چرخه تولید است.
اولویت نخست سازمان صمت لرستان احیا واحدهای راکد است

به گزارش می متالز، بختیار رازانی در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی جم با حضور مقصودی نماینده مردم شهرستان بروجرد و اشترینان در جمع خبرنگاران افزود: این کارخانه در سال ۱۳۷۹ راه‌اندازی شده و با تولید میزان یک و نیم میلیون متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان _(به قیمت روز سرمایه گذاری)_ شروع به فعالیت نموده است.

وی گفت: متأسفانه پس از مدتی به دلیل عدم تقاضای بازار و رکود مسکن، همچنین تحریم، این واحد غیر فعال شد.

سرپرست صمت استان لرستان، بیان کرد: پس از آن طی چندین جلسه ستاد ملی و استانی موانع و مشکلات بر سر راه تولید کارخانه کاشی جم مطرح شد که خوشبختانه با کمک سرمایه ‌گذار، مجدداً به چرخه تولید بازگشت.

رازانی اضافه کرد: کارخانه کاشی جم بروجرد امروز با همان ظرفیت یک و نیم میلیون مترمربعِ گذشته و اشتغال ۱۱۰ نفر در حال تولید کاشی می باشد.

وی در ادامه یاد آور شد: شهرستان بروجرد از نظر مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک به دلیل وجود معادن فلزی فلدسپات و تالک می‌تواند به عنوان یک مزیت اقتصادی نسبی محسوب گردد و وجود کارخانه های کاشی و سرامیک با برند های معروف در این شهرستان بیانگر همین مزیت نسبی اقتصادی است.

سرپرست صمت استان لرستان خاطر نشان کرد: استان لرستان شاید یک استان صنعتی محسوب نشود و پتانسیل اول و دوم کشاورزی و گردشگری باشد اما ما نباید از وجود ظرفیتهای معدنی استان غافل شویم.

رازانی افزود: در استان لرستان حدود ۱۱۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که بالغ بر ۶۵ درصد این واحدها با ظرفیتهای متفاوت در حال فعالیت هستند.

وی گفت: برای واحدهای راکد برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته که به تدریج به چرخه تولید بازگردند و در سال گذشته ۳۶ واحد غیر فعال و امسال ۳۷ واحدی که مطلقاً هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشتند به چرخه تولید بازگشتند.

سرپرست صمت استان لرستان در پایان تاکید کرد: برنامه اصلی ما بر اساس واحدهای راکدی است که مشکل نقدینگی، سرمایه در گردش یا مشکل تجهیز، راه اندازی و نوسازی خطوط تولید را دارند تدوین شده است چرا که زیرساخت سرمایه‌گذاری و خط تولید این واحدها از قبل فراهم شده است.

وی افزود: اولویت اول ما برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید است.

لازم به ذکر است: در ادامه از محل احداث نمایشگاه های اتومبیل شهرستان بروجرد و شرکت آرتا (تولید و بسته بندی سبزی های آماده) بازدید به عمل آمد.

عناوین برگزیده