تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۱۵۵۰۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد تولید مقاطع تخت و طویل فولادی در ۹ ماهه ۹۹

می متالز - تولید مقاطع تخت و طویل فولادی در دوره ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب پنج و ۱۴ درصد افزایش را ثبت کرد.
رشد تولید مقاطع تخت و طویل فولادی در ۹ ماهه ۹۹

به گزارش می متالز، کل محصولات فولادی در ۹ ماهه امسال به رقم ۱۶ میلیون و ۶۱۳ هزار تن رسید که نسبت به ۱۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تن عملکرد مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۰ درصدی دارد.

تولید ۸.۶ میلیون تن مقاطع طویل

برابر آمار مورد بررسی در دوره این گزارش، هشت میلیون و ۶۹۶ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شد که در مقایسه با هفت میلیون و ۶۲۹ هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۵ درصدی تولید مقاطع تخت فولادی

تولید مقاطع تخت فولادی نیز در دوره این گزارش به رقم هفت میلیون و ۹۱۷ هزار تن رسید و در مقایسه با ۹ ماهه ابتدایی ۹۸ که رقم هفت میلیون و ۵۳۱ هزار تن بود، بازدهی پنج درصدی دارد.

پیش از این اعلام شد میزان تولید شمش فولادی در ۹ ماهه امسال برابر با رقم ۲۳ میلیون و ۲۶ هزار تن بود که نسبت به ۲۰ میلیون و ۴۶۸ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال ۹۸ افزایش ۱۲ درصدی دارد.

امروز ایران دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و پیش بینی شده در افق چشم انداز ۱۴۰۴ با تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، بتواند به جایگاه هفتم دنیا برسد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد