تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۵۵۱۳۵
مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری سازمان زمین شناسی:

ایده های جوان های فعال در حوزه استارتاپی بخش معدن را مورد حمایت قرار می دهیم

می متالز - مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های زمین شناسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایده های جوان های فعال در حوزه استارتاپی بخش معدن را مورد حمایت قرار می دهیم.
ایده های جوان های فعال در حوزه استارتاپی بخش معدن را مورد حمایت قرار می دهیم

به گزارش می متالز، کامبیز مهدی زاده در مراسم راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان این مطلب اظهار داشت: مسوولان گرامی توجه ویژه ای نسبت به زمین شناسی داشته باشند ما باید برای علم، تحقیق و پژوهش هزینه کنیم.

وی ادامه داد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور روی اطلاعات پایه کار می کند، اطلاعاتی که می تواند باعث تحول در یک سازمان و نهاد شود. به ویژه علمی که کارش عملیات صحرایی است. متخصصان زمین‌شناسی اغلب به سمت فیلد‌های صحرایی و عملیاتی می روند. آنها پشت میزنشین نیستند و اغلب آنها در بیابان و به صورت عملیاتی کار می کنند.

لزوم نگاه ویژه به استارتاپی های معدنی

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های زمین شناسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: باید به حوزه استارتاپی در بخش زمین شناسی و اکتشافات معدنی نگاه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد: امروز تولد کسب و کارهای استارتاپی در جامعه زمین شناسی و اکتشافات معدنی است. معاونت علمی و فناوری به عنوان متولی حمایت از حوزه های استارتاپی در کشور، می تواند به شرکت های دانش بنیان کمک کند.

مهدی زاده با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار سازمان زمین شناسی قرار گرفته است، تصریح کرد: این معاونت از کسب و کارها و شرکت هایی که می خواهند در زمینه زمین شناسی و نیز معدن همکاری کند حمایت می کند.

وی ادامه داد: امروز روز مبارکی برای جامعه مظلوم زمین شناسی  است برای توانایی ایده ها و طرح های ارزشمند است. در گذشته کارهای خوبی انجام شد.

فعالیت بیش از ۵۰ استارتاپی

مشاورعالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود این مرکز نوآوری و فناوری در مشهد راه‌اندازی شود، گفت: اما به دلایلی همچون تعبیر مدیریتی و صلاحدید دوستان و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و موافقت دکتر صحرایی معاون رئیس جمهور و زحمات آقای دکتر قادری فر این مرکز در تهران راه‌اندازی شد.

وی افزود: امیدواریم تخصصی بتوانیم ایده های جوان های فعال در حوزه استارتاپی بخش معدن را مورد حمایت قرار دهیم. اکنون بیش از ۵۰ شرکت استارتاپی در حوزه معدن فعالیت دارند.

مهدی زاده با بیان اینکه اینکه فاصله گرفتن از خام فروشی به معنای عدم  نفت نیست، گفت: بلکه بتوانیم حداکثر بهره برداری را از این چاه های نفتی داشته باشیم به ویژه در میادین نفتی مشترک چرا که با بهره برداری در این بخش‌ها حداکثر بهره‌برداری را ایجاد می کند و با استفاده از فناوری و روش های جایگزین بهترین جایگزین برای این حوزه معدن و زمین شناسی است.

وی ادامه داد: ما باید وقتمان را صرف گسترش این مقوله کنیم. معدن و زمین شناسی یک سرمایه خفته است که حدود ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده است اما ۲۰ نوع ماده آن  فرآوری و اکتشاف شده است. 

لزوم بازنگری در سرمایه خفته

مهدی زاده خاطرنشان کرد: ۳۷ میلیون تن ذخایر کشف شده و ۵۷ میلیون تن ذخایر بالقوه ماست که ما را در میان  ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار می دهد.

وی ادامه داد:  فرآورده های معدنی ما تنها ۶ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. بنابراین باید بازنگری شود تا حداکثر بهره برداری را از این ذخایر خفته به عمل آوریم.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده