تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۵۵۹۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شهردار مشهد دبیر شهر جهانی گوهرسنگ ها شد

می متالز - محمدرضا کلایی شهردار مشهد از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیر شهر جهانی گوهرسنگها انتخاب شد.
شهردار مشهد دبیر شهر جهانی گوهرسنگ ها شد

شهردار مشهد دبیر شهر جهانی گوهرسنگها شد

به گزارش می متالز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عصر دوشنبه گفت: این حکم طی مراسم اعطای گواهی‌نامه شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی و غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، به شهردار مشهد اعطا شد.

شهردار مشهد در این مراسم به انتخاب این شهر به عنوان ‌شهر جهانی گوهرسنگها از سوی شورای جهانی صنایع‌ دستی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد واحدهای سنگ‌تراشی کشور و ۸۵ درصد واحدهای ساخت زیورآلات در شهر مشهد هستند.‌

محمدرضا کلائی با بیان اینکه با همکاری اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اقدامات متعددی در این زمینه آغاز شده است افزود: برگزاری موزه‌ها، تورها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های تخصصی، استفاده از المان‌های تبلیغاتی در شهر، همکاری با آموزش پرورش برای راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌ بین‌المللی بعد از چندین سال از جمله این اقدامات است.

وی گردش مالی صادرات گوهرسنگ‌ها را در سال گذشته ۱۲۴ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: با کمک شرکت ایمیدرو بازارچه گوهرسنگ‌ها را تا یک ماه آینده در مشهد راه‌اندازی می‌کنیم.

شهردار مشهد ساخت شهرک صنعتی گوهرسنگ‌ها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و به سرانجام رساندن برندینگ را ۲ برنامه دارای اولویت در استان خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: بسیاری از توان و ظرفیت بالقوه را در اختیار بازار شرق آسیا گذاشته‌ایم که باید این سهم را با انجام کارهای بیشتر در زمینه برندینگ بازپس بگیریم.

وی همچنین از مشارکت همه جانبه در ساخت مرکز ملی گوهرسنگ ها در مشهد خبر داد.

عناوین برگزیده