تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۱۵۶۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی:

مجلس دنبال عرضه تولیدات صنایع فولاد در بورس است

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد دنبال ارائه همه محصولات فولاد در بورس است.
مجلس دنبال عرضه تولیدات صنایع فولاد در بورس است

فیروزی: مجلس دنبال عرضه تولیدات صنایع فولاد در بورس است

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی با اشاره به افت شاخص بورس اظهار کرد: صنایع فولاد کاملا داخلی است و هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد؛ بنابراین هر گونه آشفتگی در این زمینه را باید در داخل جستجو کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه التهاب های بازار فولاد بر حوزه های دیگر مانند مسکن، خودرو، لوازم خانگی و .. نیز اثرگذار است، کمیسیون صنایع گزارشی از دلایل مشکلات در این حوزه تدوین کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در کمیسیون بررسی شد که رأی بسیار خوبی در صحن تصویب شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی طرح تأمین نیازهای داخلی و سپس تقویت صادرات در حوزه فولاد است، گفت: با تصویب این طرح می توانیم نظمی را در صنایع فولاد شاهد باشیم و همه محصولات صنایع فولاد را در بورس ببینیم.

وی با تأکید براینکه مجلس با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار حرکت می کند، اضافه کرد: براساس این طرح تمامی محصولات فولادی اعم از محصولات بالادستی مانند سنگ آهن، کنداله، شمش، بیلت، اسلب و محصولات پایین دستی مانند ورق، تیرآهن، میلگرد و... باید در بورس عرضه می شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین علاوه بر شرکت‌ها و کارخانجات دولتی، بخش خصوصی نیز باید تمامی کالاهای خود را در بورس عرضه کنند و در صورتی که در مهلت زمانی مشخص کالاها در بورس به فروش نرفت، می‌توانند محصولات فولادی را صادر کنند؛ در این فرآیند قیمت گذاری دستوری نیست.

فیروزی خاطرنشان کرد: برای کسانی که فولاد را در بورس عرضه نکنند جرم انگاری کردیم تا کالاهای آنان به عنوان کالای قاچاق ضبط شود.

منبع: یکتاپرس
عناوین برگزیده